دانش و فناوری

آمادگی جهاددانشگاهی برای ارائه پیشنهاداتی در راستای مسائل کلان کشور

رییس جهاد دانشگاهی در جلسه شورای علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی گفت: مجموعه نظام اجرایی کشور به این نتیجه رسیده است که توسعه در مفاهیم کلی و جزئی نیازمند علوم انسانی و پژوهش‌های علوم انسانی است؛ لذا مدیریت جهاددانشگاهی آماده است پژوهش‌های خوبی که در این پژوهشگاه انجام شده و همینطور پیشنهادات مناسبی که در راستای مسائل اصلی و کلان کشور است را به مراجع ذیصلاح عرضه کند.

به گزارش ایسنا، جلسه شورای علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، در سالن جلسات حوزه ریاست جهاددانشگاهی و با حضور دکتر حمیدرضا طیبی، رییس، دکتر محمدرضا پورعابدی، معاون پژوهش و فناوری، دکتر مهشید منزوی، مدیر دفتر تخصصی علوم انسانی، اجتماعی و هنر جهاد دانشگاهی و اعضای شورای علمی پژوهشگاه با دستور جلسه «زمینه فعالیت‌های پژوهشی پژوهشگاه در سال ۱۴۰۰» برگزار شد.

دکتر طیبی در این جلسه اظهار کرد: مجموعه نظام اجرایی کشور به این نتیجه رسیده است که توسعه در مفاهیم کلی و جزئی، نیازمند علوم انسانی و پژوهش‌های علوم انسانی است؛ لذا مدیریت جهاددانشگاهی آماده است پژوهش‌های خوبی که در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی انجام شده و همینطور پیشنهادات مناسبی که در راستای مسائل اصلی و کلان کشور است را به مراجع ذیصلاح عرضه کند و این انتظار وجود دارد که دفتر تخصصی علوم انسانی معاونت پژوهش و فناوری به ویژه پژوهشگاه، راه‌حل‌های مناسبی برای مسائل اساسی کشور ارائه کند.

دکتر ایرج فیضی، رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی نیز ضمن ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت‌های جاری پژوهشگاه، به در حال اجرا بودن ۷۰ طرح پژوهشی و ۶ پیمایش در راستای تفاهم‌نامه با سازمان اجتماعی وزارت کشور اشاره کرد. در ادامه دکتر سیدرضا شاکری، معاون پژوهشی پژوهشگاه، دکتر امین اسماعیلی، دکتر قبادی و روسای پژوهشکده‌های چهارگانه این پژوهشگاه به موضوعاتی از جمله وضعیت فعلی پژوهشکده‌ها، زمینه‌های پژوهشی پیشنهادی، اهمیت موضوعات بنیادین علوم انسانی و نیز کسب مجور پژوهشگاه از وزارت علوم اشاره کردند.

همچنین دکتر منزوی، مدیر دفتر تخصصی علوم انسانی، اجتماعی و هنر جهاددانشگاهی ضمن تشکر از تلاش های پرثمر ریاست و اعضای پژوهشگاه، درخواست کرد نسبت به ارایه برنامه راهبردی پژوهشگاه و سامان بخشی به ساختارهای موجود اهتمام صورت پذیرد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، دکتر پورعابدی، معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی نیز غنا بخشیدن به فعالیت‌های پژوهشگاه را نیازمند فعالیت‌هایی چند از جمله انجام فعالیت‌های پژوهشی گروهی، استفاده از پژوهشگران توانمند خارج از پژوهشگاه، انجام پیمایش‌ها و پژوهش‌های طولی، ارایه خروجی‌های منتج از طرح‌ها به مدیران اجرایی کشور دانستند.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا