دانش و فناوری

بزرگترین “برجِ فناوری” کشور در کرمانشاه افتتاح می‌شود

ایسنا/کرمانشاه بزرگترین برج فناوری کشور، فردا(هفتم تیر) بصورت ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهور در کرمانشاه افتتاح می‌شود.

دکتر سیامک آزادی رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شروع ساخت این پروژه از سال ۱۳۸۹، گفت: این برج در ۱۶ طبقه احداث شده و با مساحت ۲۰ هزار متر مربع بزرگترین برج فناوری کشور شناخته می شود.

وی افزود: با بهره برداری از این برج، فضاهای در اختیار واحدهای فناور و دانش بنیان استان بیش از ۳۰۰ درصد افزایش می یابد.

آزادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فضای استقرار ۱۱۰ واحد فناور و دانش بنیان در محل برج فراهم شده است.

وی یادآور شد: در کنار موسسات و واحدهای فناور و دانش بنیان، مراکز نوآوری، شتاب دهنده ها، واحدهای آرندی صنایع بزرگ، کارگزاری های فناوری وموسسات و واحدهایی که در مرحله پیش رشد و رشد قرار دارند نیز در این برج مستقر خواهند شد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به اهمیت راه اندازی این برج در تقویت اکوسیستم فناوری استان، گفت: یکی از ضروریات در بحث تقویت این اکوسیستم ایجاد فضای کار برای فعالیت واحدهای فناور و دانش بنیان است و با افتتاح این برج عملا فضای در اختیار این واحدها ۳۰۰ درصد افزایش می یابد.

وی افزود: از طرفی تجمیع اجزای اکوسیستم فناوری در یک محل، موجب هم افزایی عملکرد آنها شده که از مهمترین دستاورهای راه اندازی این برج محسوب می شود.

آزادی از پیگیری برای ساخت برج دوقلوی فناوری استان هم خبر داد و افزود: این پروژه از ابتدا بصورت برج های دوقلوی فناوری بوده که با ساخت برج اول و افتتاح آن، امیدواریم به زودی  ساخت برج دوم هم شروع شود.

وی افزود: تلاش می کنیم بتوانیم امسال کلنگ ساخت برج دوم فناوری را هم زمین بزنیم.

 برج فناوری کرمانشاه توسط جهاددانشگاهی و با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استانداری کرمانشاه احداث شده است.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا