دانش و فناوری

قاره سبز در تسخیر فرانسوی‌ها؛ با پر فروش‌ترین خودروهای بازار اروپا آشنا شوید

بازار خودروی اروپا همچنان از گسترش شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی پیش آمده در پی آن رنج می‌برد و ضعیف ترین بازار ماه نوامبر در ۳۰ سال اخیر را برای خود رقم زده است.

۱۸ درصد کاهش فروش نسبت به نوامبر سال قبل میلادی و ثبت فروش ۸۵۵،۲۸۱ دستگاه بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط «جاتو داینامیک» از دست آوردهای بازار خودروی اروپا بوده است.

در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی کمبود تراشه در صنعت خودروسازی است که باعث شده تا تولید خودروسازان نیز با کاهش مواجه شود.

با این وجود فروش محصولات جدید برقی و هیبریدی رشد خود را ادامه داده است و به ۱۸۱،۳۰۰ دستگاه رسیده است.

در ادامه می‌توانید با ۱۰ خودروی پر فروش بازار آشنا شوید.

۱ . رنو کلیو: ۱۶،۳۵۳ دستگاه

با وجود کاهش ۱۳ درصدی به نسبت سال قبل، رنو کلیو همچنان پر فروش‌ترین محصول بازار است و در سال جدید نیز رنو قوای محرکه هیبریدی آن را به بازار عرضه کرده که یک موتور ۱٫۶ لیتری به همراه ۲ موتور الکتریکی است.

۲ . داچیا ساندرو: ۱۶،۲۶۳ دستگاه

در حال حاضر ارزان قیمت‌ترین خودروی جدید بازار داچیا ساندرو است. نسل جدید آن از طراحی بهتری به نسبت نسل قبل بهره می‌برد و از چراغ‌های LED و سیستم اطلاعات و سرگرمی مجهز به صفحه نمایش لمسی بهره می‌برد.

این محصول نیز بر پایه پلت فرم رنو کلیو است و توانسته با قیمت مناسب و کارایی بالا دومین خودروی پر فروش بازار لقب بگیرد.

۳٫ پژو ۲۰۸: ۱۶،۲۶۱ دستگاه

در جایگاه سوم پژو ۲۰۸ قرار دارد که نسل جدید محصولات پژو با طراحی کاملا متفاوت به شمار می‌رود. پژو این محصول را با ۳ نوع قوای محرکه متفاوت برقی، بنزین سوز و دیزلی روانه بازار می‌کند.

۴٫ پژو ۲۰۰۸: ۱۶،۱۶۹ دستگاه

پژو ۲۰۰۸ در ماه اکتبر توانست از تسلا مدل ۳ جلو بزند و پر فروش‌ترین محصول بازار لقب بگیرد اما در ادامه رتبه چهارم نصیب آن شده است. ۲۰۰۸ از دیگر کراس‌اورهای بازار از جمله فولکس واگن T-Roc و هیوندای توسان پر فروش‌تر است.

۵٫ فولکس واگن تی-راک: ۱۵،۲۳۴ دستگاه

فولکس واگن T-Roc تنها محصول ساکن ولفسبورگ در این لیست است و در حال حاضر عرضه مدل گلف با مشکل کمبود تراشه مواجه شده است.

در حال حاضر این کراس‌اور در مدل‌های بنزین سوز و دیزلی به بازار عرضه می‌شود.

۶٫ فیات ۵۰۰: ۱۳،۲۵۵ دستگاه

نسل جدید فیات ۵۰۰ که به صورت تمام برقی به بازار عرضه شده یک محصول جدید پر طرفدار است. برد حرکتی آن نیز برابر با ۳۱۸ کیلومتر است.

۷٫ اوپل/واکسال کورسا: ۱۲،۸۳۱ دستگاه

پژو ۲۰۸ با نام‌های اوپل و واکسال نیز عرضه می‌شود و همان شرایط عرضه که برای پژو ۲۰۸ وجود دارد برای این دو مدل نیز وجود دارد. در حال حاضر این مدل پر فروش‌ترین خودروی بازار انگلستان است.

۸٫ سیتروئن سی ۳: ۱۲،۴۵۵ دستگاه

محصول جذاب و کاربردی سیتروئن دیگر محصول خوش اقبال فرانسوی است که در سالیان گذشته توانسته جایگاه خود را در بازار پیدا کند.

۹٫ هیوندای توسان: ۱۲،۴۰۸ دستگاه

نسل جدید توسان به تازگی در بازار اروپا عرضه شده و انتظار می‌رود که بتواند در ماه‌های آتی رتبه بالاتری برای خود کسب کند. در حال حاضر پر فروش‌ترین محصول کره‌ای در بازار خودروی اروپا توسان است.

۱۰٫ داچیا داستر: ۱۲،۳۵۱ دستگاه

داستر خوش قیمت‌ترین شاسی بلند واقعی بازار خودروی اروپا است و نسل جدید آن نیز همچنان موفق ظاهر شده است. در واقع می‌توان گفت که علیرغم داغ شدن بازار کراس اوورها در سراسر جهان٬‌ هنوز هیچ شرکتی نتوانسته رقیبی قدر را برای داچیا داستر تدارک ببیند و این کراس اوور ارزان قیمت علیرغم ساختار نسبتا قدیمی خود٬‌ هنوز از محبوبیت بالایی در بازار قاره سبز برخوردار است.

دیجیاتو

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا