دانش و فناوری

هماهنگی مرکز علوم انسانی و معاونت آموزشی وزارت علوم برای سیاست گذاری های جدید


وزیر علوم تحقیقات و فناوری از هماهنگی مرکز علوم انسانی و معاونت آموزشی این وزارتخانه برای سیاست گذاری های جدید در این رشته‌های تحصیلی خبر داد.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به تقسیم فناوری به دو دسته سخت و نرم، گفت: فناوری سخت مربوط به رشته های علوم طبیعی است تا ایده های خود را به پدیده و محصول و نوآوری تبدیل کنند. برای رشته های علوم انسانی فناوری نرم داریم تا متخصصان با توجه به دانش خود محصولاتی از جنس نرم در شاخه های مختلف اعم از فیلم، کتاب، داستان، شیوه مدیریتی و سیاست گذاری های جدید تولید کنند.

وی با تاکید بر اینکه در تمام دنیا برای تضمین پیشرفت کشور به رشته های علوم انسانی توجه ویژه ای شده و نخبه‌ترین افراد جامعه را به سمت رشته های علوم انسانی هدایت می کنند، گفت:وظیفه رشته‌های علوم انسانی، مدیریت و سیاست گذاری برای کلان جامعه است.

به گفته زلفی گل، اگر به رشته های علوم انسانی توجه شود و از ظرفیت آنها درست استفاده شود، این فرمان مقام معظم رهبری در راستای تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی می تواند به بهترین شکل خود چه در ایجاد فناوری، چه در ایجاد سیاست گذاری و ارائۀ راهبردها و برنامه های جدید تحقق پیدا کند و شاهد تحولی جدی باشیم.

وی با اشاره به فعالیت مرکز علوم انسانی در وزارت علوم و اختیارات این مرکز گفت: با ایجاد مرکز هماهنگی آموزش و پژوهش علوم قرآنی و انسانی کشور قصد داریم توجه ویژه ای در سیاست گذاری در حوزه های علوم انسانی داشته باشیم. تلاشمان این است با هماهنگی رئیس این مرکز با معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تقسیم کار مناسبی صورت بگیرد تا بخش عمده ای سیاست گذاری ها در حوزه علوم انسانی از طریق این مرکز انجام شود. اگر چه امکان دارد برنامه های درسی و محتوا مرتبط با حوزه معاونت آموزشی باشد، ولی سیاست گذاری های کلان علوم انسانی توسط این مرکز برنامه ریزی خواهد شد.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا