دانش و فناوری

ویدئو| اینجا مزرعه کشاورزی خودتان را داشته باشید


مزرعه گردشگری توسکا امکان تجربه کشاورزی را به صورت عملی و ملموس در اختیار گردشگران قرار داده است.

گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، چند روز پیش بود که با افتتاح مزرعه گردشگری توسکا به وسعت ۵ هکتار در توسکستان گرگان، امکان تجربه کشاورزی درقالب زمین‌های اشتراکی وآموزشی به صورت عملی و ملموس در اختیار گردشگران قرار گرفت. مزراع گردشگری سابقه‌ای چندین ساله و جهانی دارند و مخاطبان در قالب تورهای گردشگری، محصولات و اقلام محلی و ارگانیک را دستچین می‌کنند و ضمن استفاده از این فضا، آموزش‌هایی را نیز فرامی‌گیرند. 

در این مزرعه خلاق گردشگری، بخش های مختلفی چون مزرعه تمشک، میوه‌جات و صیفی و سبزی‌جات ایجاد شده است و بازدیدکنندگان می‌توانند با پرداخت مبلغ اندکی، ضمن استفاده از محصولات ارگانیک کشت شده در مزرعه، کشاورزی و فرهنگ روستایی را تجربه کند و در فرآیند کشاورزی مشارکت داشته باشد.این شرکت خلاق علاوه بر فرآیندهای آموزشی، محصولات کشاورزی تولید و صادر می‌کند و با میزبانی تورهای دانش آموزی، دانشجویی و بین المللی، مخاطبان را با فرهنگ کشاورزی آشنا می‌کند و تجربه‌ای منحصر به‌فرد را برای گردشگران رقم بزند. تمامی برآیند کاشت، داشت و برداشت توسط بازدیدکنندگان انجام می شود و در قالب گردشگری، کشاورزی نیز آموزش داده می شود. 

این مزرعه خلاق دارای ۲۰ باغچه ۱۰۰ متری است و گردشگران با اقامت در سازه‌های موقتی، کشاورزی و زیست روستایی را تجربه می کنند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با ساختار این مزرعه گردشگری خلاق ویدئوی زیر را ببینید:

 

 

انتهای پیام/

 

 


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا