دانش و فناوری

کپسول زیستی سال جاری به فضا پرتاب می شود

رئیس سازمان فضایی خبرداد؛

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: نخستین کپسول فضایی که پیش از این متوقف شده بود در سال ۱۴۰۲ پرتاب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن سالاریه رئیس سازمان فضای ایران در نشست خبری صبح امروز که به مناسبت هفته جهانی فضا در سازمان فضایی برگزار شد با اشاره به اینکه کمیته جهانی برگزاری مراسم هفته فضا، شعار «فضا و کارآفرینی» را به عنوان شعار سال ۲۰۲۳ هفته جهانی فضا تعیین کرده است افزود: برنامه های ۱۰ ساله سازمان فضایی کشور از دی ماه سال گذشته تصویب شد و از شش ماه اول سال ۱۴۰۲ خبرهای خوش فضایی و طراحی ساخت ماهواره شنیده می شود.

وی در خصوص زیست فضا که در برنامه ده سال فضایی کشور وجود دارد ،گفت:متاسفانه در حوزه علوم و اکتشافات فضایی توقف داشتیم اما خوشبختانه با رفع مشکلات و موانع نخستین پرتاب کپسول زیستی در ایام پیش رو خواهیم داشت که می توان گفت اولین پرتاب کپسول زیستی در سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

رئیس سازمان فضایی گفت: در قراردادی که در شش ماهه نخست امسال امضا شد، توسعه کپسول زیستی در دستور کار قرار گرفت که هم قابلیت هدایت و کنترل داشته باشد و هم قابلیت‌های بیشتری برای موجود زنده‌ای که در درون کپسول قرار می‌گیرد.

وی افزود: ممکن است در اولین پرتاب ها موجود زنده قرار داده نشود اما شرایط را برای موجود زنده فراهم کنیم چرا که شرایط سخت و سنگین برای موجود زنده باید فراهم شود.

ادامه دارد…

آگهی
دکمه بازگشت به بالا