دانش و فناوری

ایلان ماسک از شکایت خود علیه OpenAI صرف‌نظر کرد

«ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا در اسفندماه از OpenAI شکایت کرد و خواستار برکناری مدیرعامل این شرکت یعنی «سم آلتمن» شد. ماسک که خود یکی از بنیان‌گذاران OpenAI است، این شرکت را به نقض قرارداد و ظاهراً کنارگذاشتن مأموریت خود برای ایجاد فناوری هوش مصنوعی به‌نفع بشریت متهم کرده بود. اکنون این میلیاردر از شکایت خود صرف‌نظر کرده است.

براساس گزارش ورج، اقدام ایلان ماسک برای پس‌گرفتن شکایت خود، که در یک دادگاه ایالتی کالیفرنیا ارائه شد، تنها یک روز قبل از برگزاری جلسه مقررشده‌ای صورت می‌گیرد که قاضی قصد داشت درخواست OpenAI برای رد این پرونده را بررسی کند.

همچنین ایلان ماسک درحالی دارد از شکایت خود صرف‌نظر می‌کند، که روز قبل گفت که درصورت ادغام فناوری OpenAI در آیفون و مک، ورود دستگاه‌های اپل را به شرکت‌هایش ممنوع خواهد کرد.

ایلان ماسک از شکایت خود علیه OpenAI صرف‌نظر کرد

ایلان ماسک و شکایت علیه OpenAI

شکایت ایلان ماسک حاکی از آن بود که OpenAI توافق اصلی خود را نقض کرده است؛ ظاهراً بنیان‌گذاران این شرکت متعهد شده بودند که OpenAI را به یک سازمان غیرانتفاعی تبدیل کنند و فناوری آن را نیز به‌صورت متن‌باز در اختیار دیگران قرار دهند.

ایلان ماسک در شکایت خود مدعی بود که OpenAI به یکی از زیرمجموعه‌های منبع بسته مایکروسافت تبدیل شده و به‌جای درنظرگرفتن منافع بشریت، بر کسب درآمد تمرکز کرده است. ماسک می‌گوید که OpenAI با چنین رویه‌ای، مأموریت اصلی خود را رها کرده است.

OpenAI نیز مدت کوتاهی پس از طرح شکایت ایلان ماسک، ادعاهای او را رد کرد و گفت که این میلیاردر خواهان «تسلط مطلق» این شرکت و ادغام آن با تسلا بوده است. این شرکت همچنین گفت توافق مورد ادعای ماسک اصلاً وجود نداشته است.

سال 2023، ایلان ماسک خود یک شرکت هوش مصنوعی به نام xAI تأسیس کرد که چت‌بات Grok AI را ایجاد کرده است و مشترکین پریمیوم ایکس نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. این استارتاپ اخیراً نیز 6 میلیارد دلار سرمایه جذب کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا