دانش و فناوری

«سم آلتمن» ظاهراً ایده تبدیل OpenAI به یک شرکت سودمحور را بررسی می‌کند

وب‌سایت The Information در گزارش جدیدی مدعی شده است که «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI به برخی از سهامداران این شرکت گفته که درحال ارزیابی تغییر ساختار مدیریت این شرکت به نفع یک کسب‌وکار سودمحور است. این کسب‌وکار ظاهراً شکلی پیدا خواهد کرد که هیئت‌مدیره غیرانتفاعی کنترلی بر آن نخواهد داشت.

به‌گزارش The Information، یک منبع آگاه می‌گوید مدیرعامل شرکت سازنده چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT در یک سناریو گفته است که هیئت‌مدیره به‌دنبال یک ساختار سازمانی سودمحور است تا شبیه رقبای اصلی خود در حوزه هوش مصنوعی یعنی انتروپیک و xAI شود.

آینده OpenAI چه می‌شود؟

البته این گزارش می‌گوید گفت‌وگوها در جریان و وضعیت سیال است، در نتیجه آلتمن و مدیران OpenAI ممکن است نهایتاً رویکرد متفاوتی را دنبال کنند. چنین تغییری می‌تواند بستر حرکت به‌سمت عرضه عمومی اولیه سهام این شرکت در بازار بورس را هموار کند. پیش‌تر نیز شایعاتی درباره عمومی‌شدن سهام این شرکت خصوصی که ارزش آن 86 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، مطرح شده بود.

«سم آلتمن» ظاهراً ایده تبدیل OpenAI به یک شرکت سودمحور را بررسی می‌کند

شرکت OpenAI در پاسخ به درخواست رویترز برای اظهارنظر درباره این گزارش اعلام کرد: «ما بر تولید شکلی از هوش مصنوعی که به‌نفع همه باشد، متمرکز می‌مانیم. غیرانتفاعی‌بودن برای مأموریت ما نقشی اساسی دارد و این روش به کار خود ادامه خواهد داد.»

OpenAI که همکاری‌های نزدیکی با ارزشمندترین شرکت جهان یعنی مایکروسافت دارد، اخیراً وارد همکاری دیگری با دومین شرکت باارزش دنیا یعنی اپل شد. با این همکاری، قرار است ChatGPT به آیفون بیاید و پاسخ سؤالات کاربران را در سیری بدهد. این همکاری واکنش‌های زیادی را در دنیای فناوری به‌دنبال داشته است. برای مثال، ایلان ماسک از منتقدان آن بوده و اعلام کرده است که اگر ChatGPT در سطح سیستم عامل در محصولات اپل پیاده‌سازی شود، ورود این دستگاه‌ها به شرکت‌های او ممنوع خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا