دانش و فناوری

درآمد سالانه OpenAI امسال دو برابر می‌شود

طبق گزارشی جدید، درآمد OpenAI در سال ۲۰۲۴ به ۳.۴ میلیارد دلار می‌رسد که از افزایش تقریباً دو برابری نسبت به درآمد ۱.۶ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۳ خبر می‌دهد.

اینفورمیشن در گزارش جدیدی اعلام کرده که درآمد سازنده ChatGPT در سال جاری میلادی به ۳.۴ میلیارد دلار می‌رسد. از‌آنجایی‌که هنوز سال ۲۰۲۴ به پایان نرسیده، اینفورمیشن اعلام کرده این درآمد براساس ۱۲ برابر کردن درآمد ماه‌های گذشته به‌دست می‌آید و رقم ۳.۴ میلیارد دلار مبتنی بر درآمد ۶ ماه قبل OpenAI است.

افزایش چشمگیر درآمد OpenAI

طبق گزارش اخیر، سم آلتمن به کارکنان OpenAI اعلام کرده که اکثر درآمد این شرکت به اشتراک ChatGPT Plus مربوط می‌شود. علاوه‌بر اشتراک پلاس، توسعه‌دهندگان هم سهم بزرگی در درآمد‌های OpenAI دارند. توسعه‌دهندگان برای استفاده از مدل‌های زبانی بزرگ OpenAI، به این شرکت هزینه می‌پردازند و از ‌آن‌ها در اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها خود بهره می‌برند.

<a href='https://sayeb.ir/tag/openai'>OpenAI</a>

گزارش امروز می‌گوید که نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار از درآمد OpenAI از مایکروسافت می‌آید. مایکروسافت مدل‌های زبانی OpenAI را از طریق سرویس Azure به مشتریان می‌فروشد و بخشی از درآمد آن را به OpenAI می‌دهد.

سخنگوی OpenAI در واکنش به گزارش اینفورمیشن اعلام کرده که اطلاعات مالی این گزارش نادرست هستند، بااین‌حال جزئیاتی درباره اشتباهات این گزارش ارائه نکرده است.

چند روز پیش در رویداد WWDC ۲۰۲۴، اپل از آغاز همکاری با OpenAI برای آوردن فناوری‌های آن ازجمله ChatGPT به محصولات خود خبر داد. اگرچه بلومبرگ در گزارشی گفته که اپل برای این همکاری هزینه‌ای به OpenAI پرداخت نمی‌کند، از سوی دیگر OpenAI به صدها میلیون مشتری بالقوه برای فروش سرویس‌ ChatGPT Plus دسترسی پیدا می‌کند که می‌تواند تأثیر چشمگیری روی درآمدهایش داشته باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا