دانش و فناوری

ادوارد اسنودن: هرگز به OpenAI و محصولات آن ازجمله ChatGPT اعتماد نکنید

OpenAI به تازگی «پاول میکی ناکاسونه»، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و رئیس سابق آژانس امنیت ملی (NSA) را عضو هیئت‌مدیره این شرکت کرده است. اکنون افشاگر و کارمند سابق NSA یعنی «ادوارد اسنودن» به این امر واکنش نشان داده است و می‌گوید که هرگز به OpenAI یا محصولات آن (مثل ChatGPT) اعتماد نکنید.

پاول ناکاسونه عضو کمیته جدید امنیت هیئت‌مدیره OpenAI نیز خواهد بود و اکنون ادوارد اسنودن در ایکس می‌گوید: «تنها یک دلیل برای انتصاب مدیر [سابق] NSA در هیئت‌مدیره وجود دارد. این یک خیانت عمدی و حساب‌شده به حقوق هر فرد روی زمین است.» اسنودن، افشاگر مشهور NSA به کاربران هشدار می‌دهد که به OpenAI و محصولات آن مانند ChatGPT اعتماد نکنند.

ادوارد اسنودن: هرگز به OpenAI و محصولات آن ازجمله ChatGPT اعتماد نکنید
«پاول ناکاسونه»

هشدار ادوارد اسنودن درباره استفاده از محصولات OpenAI

این اولین‌بار نیست که ادوارد اسنودن از OpenAI انتقاد می‌کند. در سال گذشته، در خلال کنفرانس سالانه کریپتو Consensus، او سازنده ChatGPT را به‌دلیل شفاف‌نبودن داده‌هایی که مدل‌های خود را برپایه آن آموزش می‌دهد، نقد کرد. او پارسال گفت که این شرکت از ارائه دسترسی عمومی به داده‌های آموزشی و مدل‌های خود اجتناب می‌کند، بااین‌حال در زمینه هوش مصنوعی پیشرو است و از این بابت امتیازاتی دارد.

همچنین اسنودن گفته بود که امیدوار است OpenAI و سایر شرکت‌های فناوری به‌ نفع مردم (و نه از آن‌ها) جاسوسی کنند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد این افشاگر در آخرین پست خودش و پس از پیوستن پاول ناکاسونه به OpenAI، دیگر امیدی به این شرکت ندارد.

سازنده ChatGPT در بیانیه خود گفته است که ناکاسونه برای تقویت توانایی OpenAI برای پاسخ به تهدیدات امنیت سایبری تلاش خواهد کرد. گروه ایمنی جدید OpenAI جایگزین تیم ایمنی قبلی می‌شود که پس از استعفای چندین نفر از مدیران آن منحل شد.

به‌دنبال تحولات سال 2023 این شرکت هوش مصنوعی، ناکاسونه یکی از چندین عضو جدیدی محسوب می‌شود که به هیئت‌مدیره این شرکت پیوسته است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا