دانش و فناوری

OpenAI مدیر ارشد مالی و مدیر محصول جدید خود را معرفی کرد

OpenAI «سارا فرایر» (Sarah Friar)، مدیرعامل سابق شرکت Nextdoor و مدیر مالی سابق شرکت اسکوئر (Block فعلی) را به‌عنوان مدیر ارشد مالی خود استخدام کرده است. به گزارش بلومبرگ، این استارتاپ هوش مصنوعی با رشد پرشتاب خود، به مدت دو سال هیچ‌کس را به‌عنوان مدیرمالی ارشد خود تعیین نکرده بود. مدیر محصول جدید OpenAI نیز انتخاب شده است.

براساس گزارش بلومبرگ، OpenAI علاوه‌بر استخدام سارا فرایر، «کوین ویل» (Kevin Weil) را نیز به‌عنوان مدیر ارشد محصول جدید خود معرفی کرده است. کوین ویل پیش‌ازاین مدیریت توسعه محصول در اینستاگرام و توییتر را برعهده داشت. «کوین ویل» همچنین یکی از بنیانگذاران ارز دیجیتال لیبرا است و اخیراً نیز رئیس بخش محصولات و کسب‌و‌کار شرکت تصویربرداری ماهواره‌ای Planet Labs بود.

OpenAI مدیر ارشد مالی و مدیر محصول جدید خود را معرفی کرد
کوین ویل و سارا فرایر

مدیر ارشد مالی جدید OpenAI

OpenAI در شرح وظیفه اصلی سارا فرایر می‌گوید که او به عنوان مدیر ارشد مالی به این شرکت می‌پیوندد. سارا فرایر یک تیم مالی را مدیریت خواهد کرد تا از مأموریت این شرکت در سرمایه‌گذاری مستمر در بخش‌های مختلف تحقیقاتی حمایت کند.

سارا فرایر سوابق مدیریتی مختلفی دارد. او در هیئت مدیره شرکت والمارت نیز حضور دارد و پیش‌تر مدیرمالی شرکت فناوری اسکوئر بوده است. OpenAI پس از دو سال که این سِمت را خالی گذاشته بود، اکنون با کمک فرایر قصد دارد در تجارت جهانی به رشد خود ادامه دهد.

شرکت Nextdoor تحت مدیریت فرایر در سال 2021 به یک شرکت سهامی عام تبدیل شد؛ همچنین او در جریان عرضه اولیه عمومی سهام (IPO) اسکوئر در سال 2015 مدیر این شرکت بود. این امر به گمانه‌زنی‌هایی منجر شده است که احتمال دارد OpenAI نیز خود به عرضه اولیه عمومی چشم دوخته باشد.

بااین‌حال یکی از نمایندگان OpenAI گفته است که استخدام فرایر به این معنی نیست که این شرکت درحال برنامه‌ریزی برای عرضه اولیه سهام است. درعوض، به گفته او این شرکت به نقطه‌ای رسیده است که باید یک مدیر ارشد برای امور مالی خود داشته باشد.

شرکت هوش مصنوعی OpenAI در برهه زمانی مهمی قرار دارد و با جذب مدیران ارشد باتجربه در تلاش است تا درآمد حاصل از محصولات هوش مصنوعی خود را با فروش خدمات به مشتریان سازمانی افزایش دهد. از سویی این شرکت درحال توسعه مدل‌ هوش مصنوعی جدید GPT-5 است و قصد دارد در بازار روبه‌رشد هوش مصنوعی سهمی قابل‌توجه به خود اختصاص دهد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا