دانش و فناوری

هوش مصنوعی گوگل همچنان اضافه‌کردن چسب به پیتزا را پیشنهاد می‌کند!

هوش مصنوعی AI Overviews گوگل با پاسخ‌های عجیب خود مانند توصیه به ریختن چسب روی پیتزا و پیشنهاد خوردن یک تکه سنگ به‌صورت روزانه، خبرساز شد. درحالی‌که غول موتور جستجو گفته بود که پاسخ‌های عجیب هوش‌مصنوعی خود را حذف می‌کند، اما ظاهراً همچنان اگر از AI Overviews سؤال کنید که «پیتزا چه میزان چسب نیاز دارد؟»، هوش‌مصنوعی گوگل پیشنهاد می‌کند که از یک‌هشتم فنجان چسب استفاده کنید!

نشریه ورج با ارائه اسکرین‌شات زیر نمایش داده است که هوش مصنوعی AI Overviews گوگل در پاسخ به این سؤال که «چه میزان چسب باید به پیتزا اضافه کرد؟»، اضافه‌کردن «1/8 فنجان یا 2 قاشق غذاخوری چسب سفید و غیرسمی به سس پیتزا» را پیشنهاد کرده است.

پاسخ هوش مصنوعی گوگل و مقایسه با سایر چت‌بات‌ها

هوش مصنوعی گوگل همچنان اضافه‌کردن چسب به پیتزا را پیشنهاد می‌کند!

برای مقایسه، هنگامی که از Perplexity.AI سؤال کنید که چه میزان چسب باید به پیتزا اضافه کرد، این چت‌بات هوش مصنوعی می‌گوید:

«به‌شدت توصیه می‌کنم که هیچ‌گونه چسبی در پیتزای خود نریزید. چسب یک ماده خوراکی نیست و مصرف آن می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد.»

به همین صورت، ChatGPT نیز اضافه کردن چسب به پیتزا را پیشنهاد نمی‌کند:

گوگل در توضیحات خود برای این دسته از مشکلات گفته بود که در آن‌ها از دستورات بسیار نادر استفاده شده است. هفته گذشته نیز برخی کاربران ردیت گفته بودند که هوش مصنوعی جمینای گوگل در برخی موارد با یک سری کلمات تکراری یا عبارت‌های بی‌معنا یا با حروف عجیب‌وغریب به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

در جریان رویداد I/O 2024 نیز اشتباه گوگل در دموی رسمی قابلیت‌های جدید جمینای خبرساز شده بود. در بخشی از این دمو، کاربری از جمینای می‌پرسد که چرا اهرم فیلم جمع‌کن تا آخر حرکت نمی‌کند. جمینای نیز پاسخ‌های عجیبی به او می‌دهد. پیش‌ازاین گوگل در دموی رسمی چت‌بات بارد نیز چنین اشتباهی کرده بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا