دانش و فناوری

سری آیفون 15 با iOS 18 حتی در زمان خاموش‌بودن هم ساعت را نمایش می‌دهد

آیفون درحال‌حاضر از قابلیت ذخیره انرژی بهره می‌برد که مقدار کمی از باتری را هنگام خاموش‌شدن دستگاه نگه می‌دارد تا به ویژگی‌هایی مانند Find My و باز کردن قفل NFC اجازه دهد کار کنند. حالا با iOS 18 که این هفته معرفی شد، ظاهراً گوشی‌های سری آیفون 15 هنگام خاموش‌بودن هم ساعت را نشان می‌دهند. همچنین این شرکت با گسترش بخش محدودیت شارژ آیفون، تلاش کرده تا عمر باتری دستگاه‌های خود را به مرور زمان بهبود بخشد.

طبق تصویری که توسط کاربران Reddit منتشر شده است، زمانی که باتری آیفون مجهز به iOS 18 تمام شود، گوشی همچنان ساعت را در گوشه بالا سمت چپ نمایشگر دستگاه نشان می‌دهد که تغییر کوچک اما مفیدی است. به‌نظر می‌رسد این ویژگی فقط برای مدل‌های آیفون 15 ارائه شده است.

سری آیفون 15 با iOS 18 حتی در زمان خاموش‌بودن هم ساعت را نمایش می‌دهد

محدودیت‌های شارژ برای آیفون 15 در iOS 18

علاوه‌براین، همان‌طور که احتمالاً بدانید هر چهار مدل آیفون 15 تنظیماتی دارند که از بیش از 80 درصد شارژشدن دستگاه‌ها جلوگیری می‌کند. حالا اپل با اضافه‌کردن گزینه‌های 85، 90 و 95 درصد این ویژگی را بهبود داده است. همچنین این شرکت از طریق نوتیفیکیشن به کاربران خود پیشنهاد می‌کند که برای بهبود طول عمر باتری، یک محدودیت شارژ تعیین کنند.

در بخش تنظیمات مربوط به شارژ آیفون نیز اپل همین پیشنهاد را تکرار کرده است. در این بخش نوشته شده است:

«آیفون عادت‌های مربوط به شارژ و استفاده شما را یاد می‌گیرد تا محدودیت شارژ تعیین کند و زمان به‌ شارژ زدن دستگاه را مشخص کند که این امر به‌مرور زمان باعث بهبود عمر باتری شما می‌شود.»

قابلیت محدودیت شارژ در اولین نسخه بتا iOS 18 فقط در گوشی‌های آیفون 15 دیده شده است. مدل‌های آیفون 14 و 14 پرو هنوز این قابلیت را دریافت نکرده‌اند.

اولین نسخه بتای iOS 18 فعلاً برای توسعه‌دهندگان اپل در دسترس است و نسخه بتا عمومی در ماه ژوئیه عرضه خواهد شد. پس از تکمیل آزمایش بتا، این سیستم‌عامل در ماه سپتامبر برای کاربرانی که آیفون XS یا جدیدتر دارند منتشر می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا