دانش و فناوری

شکست پروژه مشترک هدست واقعیت ترکیبی ال‌جی و متا

طبق گزارش‌ها، تنها سه ماه پس از اینکه رسانه اجتماعی متا با ال‌جی الکترونیکس قرارداد همکاری امضا کرد تا به طور مشترک نسل بعدی دستگاه‌های XR (واقعیت توسعه‌یافته) را توسعه دهند، این شرکت بزرگ الکترونیک کره‌جنوبی از این شراکت خارج شده است.
 
به گزارش ایتنا ، شراکت متا و ال‌جی در فوریه 2024 امضا شد و در آن زمان هر دو شرکت فاش کردند که به دنبال ارائه اولین هدست XR محصول مشترک خود در نیمه اول سال 2025 هستند. این دو شرکت در اصل به دنبال تولید محصولی بودند که از نظر قابلیت با ویژن پروی اپل برابری کند، اما از نظر عملکرد کلی از آن برتر باشد.
 
 
اگر این شرکت‌ها به همکاری ادامه می‌دادند، در نهایت به ساخت یک هدست XR ساخت ال‌جی می‌رسید که از سیستم عامل واقعیت توسعه‌یافته متا – موسوم به سیستم عامل Horizon OS – پشتیبانی می‌کرد. متا نیز به نوبه خود می‌توانست از فناوری پنل OLED ال‌جی و همچنین شبکه فروش گسترده جهانی این شرکت الکترونیکی برای گسترش حوزه دسترسی‌پذیری این هدست‌های توسعه‌یافته مشترک و نزدیک‌تر کردن آنها به مشتریان بالقوه استفاده کند.
 

گفته می شود که این ال‌جی بود که درخواست پایان دادن به این همکاری را ارائه کرد، زیرا مقامات این شرکت به سرعت متوجه شدند که بین تیم‌های کار بر روی پروژه هم‌افزایی وجود ندارد. علیرغم این شکست، ال‌جی از جاه‌طلبی خود برای ساخت دستگاه‌های XR و هدست های واقعیت مجازی دست برنداشته است. این شرکت در واقع به دنبال شرکای تازه‌ای است که به آنها در جاه‌طلبی‌های واقعیت مجازی کمک کنند و یکی از شرکت‌های مد نظر آن آمازون است.
 
با این که آمازون یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری به شمار می‌رود اما چندان در حوزه واقعیت مجازی و واقعیت توسعه‌یافته شناخته شده نیست. اکنون حدس زده می‌شود که ال‌جی به دلیل عدد چشمگیر 200 میلیونی مشتریان سرویس Prime Video آمازون که مشترک سرویس OTT هستند، به آمازون علاقه نشان داده است. ال‌جی این پایگاه مشتری بزرگ را بازاری بالقوه برای محصولات XR آینده این شرکت می‌داند.
  
با توجه به اینکه آمازون معادل سیستم عامل Horizon متا را ندارد، احتمالا ال‌جی از نسخه اصلاح‌شده اندروید برای اجرای دستگاه‌های XR آینده خود استفاده خواهد کرد. ال‌جی همچنین می‌تواند مسیر مستقلی را هموار کند و سیستم عامل XR اختصاصی خود را ارائه کند، با توجه به اینکه این شرکت در حال حاضر از پلتفرم WebOS خود برای تلویزیون‌های هوشمندش استفاده می‌کند.

منبع ایتنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا