دانش و فناوری

فینالیست‌های مسابقه «Miss AI» معرفی شدند: اولین مسابقه دختر شایسته خلق‌شده با هوش مصنوعی

اولین مسابقه دختر شایسته هوش مصنوعی جهان، ماه گذشته با نام «Miss AI» برگزار شد. در این مسابقه، مدل‌های زیبایی ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی برای دریافت جایزه 200 هزار دلاری با یکدیگر رقابت کردند. حالا فهرست 10 فینالیست اولین مسابقه دختر شایسته خلق شده با هوش مصنوعی اعلام شده است.

شرکت‌کنندگان در مسابقه Miss AI براساس ظاهر، ابزار هوش مصنوعی استفاده‌شده و عملکرد آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی داوری می‌شوند. همچنین آن‌ها هنگام ارسال آثار خود، باید به مجموعه‌ای از سوالات مانند «آرزوی شما برای تبدیل جهان به مکانی بهتر چیست؟» پاسخ دهند. نکته قابل‌توجه دیگر اینکه آثار ارسالی به مسابقه توسط دو داور ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی (از جمله آیتانا لوپز) قضاوت می‌شوند. البته دو انسان واقعی نیز در بین داورها وجود دارند.

فینالیست‌های مسابقه زنان خلق‌شده توسط هوش مصنوعی

در ادامه مختصر به لیست فینالیست‌های مسابقه زنان خلق‌شده توسط هوش مصنوعی می‌پردازیم که از مجموع 1500 مدل انتخاب شده‌اند. برندگان این مسابقه اواخر ماه جاری اعلام خواهند شد.

کنزا لیلی (مراکش)

فینالیست‌های مسابقه «Miss AI» معرفی شدند: اولین مسابقه دختر شایسته خلق‌شده با هوش مصنوعی

«کنزا لیلی» با بیش از 190 هزار فالوور در اینستاگرام، از جمله این مدل‌ها است که فرهنگ و ظاهر جامعه مراکش را نشان می‌دهد. هدف این مدل کمک به توانمندسازی زنان مراکش و خاورمیانه است. سازندگان کنزا برا تولید آن از فناوری‌های هوش مصنوعی ساخت تصویر، ویدیو و صدای مختلفی استفاده کرده‌اند.

آیلیا لو (برزیل)

آیلیا یک هنرمند ژاپنی-افریقایی-برزیلی است که برای تولید چند پروژه سینمایی در روایت مهاجران آفریقایی خلق شده است. او در این پروژه‌ها بازیگری خواهد کرد و شخصیت‌های زیاد دیگری در آن وجود دارد. آیلیا براساس فرهنگ برزیل ساخته شده است، اما ظاهراً او همچنین به توکیو رفت‌وآمد می‌کند و از علاقه‌مندان دنیای مد اروپا است.

این مدل نیز در اینستاگرام بیش از 10 هزار دنبال‌کننده دارد. سازندگان آیلیا درباره آن می‌گویند:

«آیلیا 100 درصد با استفاده از دستورات متنی هوش مصنوعی ایجاد شده است و پس از تولید تصویر نیز به هیچ وجه روتوش نمی‌شود.»

اولیویا سی (پرتغال)

اولیویا دیگر اینفلوئنسر هوش مصنوعی شبکه‌های اجتماعی است که بیشتر از 10 هزار نفر در اینستاگرام آن را دنبال می‌کنند. از اولیویا به‌عنوان یک مسافر هوش مصنوعی یاد شده است و در صفحه شخصی آن در اینستاگرام، می‌توانید عکس‌های زیبایی از سراسر دنیای واقعی بزرگ پیدا کنید.

خالق اولیویا از میدجرنی برای تولید تصاویر آن استفاده کرده است و سپس تصویر تولیدی را با هوش مصنوعی ادوبی بهبود می‌دهد.

آن کِردی (فرانسه)

سازندگان این مدل هوش مصنوعی که نزدیک به 10 هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد، می‌گویند که هدف اصلی آن اتقاء منطقه فرانسوی «بروتانی» است. «آن» بسیاری از جنبه‌های این منطقه مانند گردشگری، تاریخ، فرهنگ، غذا و موارد دیگر را معرفی می‌کند.

او همچنین سفیر صندوقی برای حفاظت از اقیانوس‌ها با نام Océanopolis است و بسیاری از آن به‌عنوان سفیر منطقه بروتانی یاد می‌کنند.

زارا شاتاوری (هند)

زارا به‌عنوان یک اینفلوئنسر هوش مصنوعی همچنین اولین سفیر هندی ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی نیز محسوب می‌شود! او در اینستاگرام با بیش از 6 هزار دنبال‌کننده به مواردی از جمله مبارزه با افسردگی می‌پردازد.

آیانا رینبو (رومانی)

آیانا بیش از 3 هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد و با توجه به موضوعاتی از جمله برابری و همه‌پذیری ساخته شده است. نکته قابل‌توجه اینکه برای ساخت آن از ChatGPT کمک گرفته شده و چت‌بات OpenAI توضیحات بسیار دقیق مربوط به تصاویر و داستان آن را تولید کرده است. سپس این توضیحات با کمک مدل LeonardoAI به تصاویر نهایی تبدیل شده‌اند.

لالینا (فرانسه)

خالق لالینا از همان ابتدا به‌دنبال ساخت یک مدل هوش مصنوعی کاملاً واقعی بوده است و به‌مرور زمان توانسته‌اند به دیدگاه هنری آن دست پیدا کنند. نکته مهم اینکه عکس‌های این مدل به‌طور 100 درصدی توسط سازنده خلق شده است.

لالینا در اینستاگرام 95 هزار دنبال‌کننده دارد.

سرن آی (ترکیه)

سرن اولین سفیر برند ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی ترکیه است و سازندگان آن با استفاده از سه برنامه هوش مصنوعی، فرایند گسترده‌ای را انجام می‌دهند تا تصویر سرن را نشان دهند. این مدل معمولاً تاریخ و تعطیلات ملی ترکیه را تبلیغ می‌کند.

تعداد فالوورهای این مدل در اینستاگرام نزدیک به 13 هزار نفر است.

آسنا ایلیک (ترکیه)

هدف سازندگان آسنا این است که نشان بدهند چنین مدلی می‌تواند با کمک تخیل، تصاویر خیره‌کننده و حس سرگرمی به یک اینفلوئنسر بزرگ تبدیل شود. آسنا که در اینستاگرام حدود 29500 دنبال‌کننده دارد، سبک خاص، مکان‌های موردعلاقه، خودروهای موردعلاقه خود و به‌طور کلی شخصیتی دارد که بسیار دقیق خلق شده است.

الیزا خان (بنگلادش)

الیزا خان از اولین اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی بنگلادش است که بیشتر از 13 هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد. این مدل یک مدل لباس است و جدیدترین مدهای «نسل زد» را تبلیغ می‌کند.

رویای الیزا ساخت جهانی است که در آن همه احساس ارزشمندی داشته باشند و با آن‌ها منصفانه رفتار شود. خالق این مدل یک فرایند گسترده ویرایش و اصلاح تصویر را برای ساخت محتواهای آن طی می‌کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا