بین الملل

اینجا لندن؛ «پرداخت قبض» به فهرست جوایز مسابقه تلفنی اضافه شد

یک برنامه تلویزیونی انگلیسی «پرداخت قبوض انرژی برای چهار ماه» را به فهرست جوایز مسابقه تلفنی خود اضافه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، به‌دنبال افزایش هزینه‌های انرژی در اروپا ناشی از کاهش صادرات گاز روسیه، یک برنامه تلویزیونی در انگلیس یک قلم عجیب به فهرست جوایز مسابقه تلفنی خود اضافه و بینندگان را غافلگیر کرد.

در برنامه تلویزیونی انگلیسی «صبح امروز»، تغییراتی در فهرست جوایز بازی اعمال شد و فیلیپ اسکوفیلد، مجری این برنامه گفت: این هفته جدا از جوایز همیشگی، شرکت‌کنندگان در مسابقه می‌توانند با جایزه‌ای که برنده می‌شوند، تا پایان سال قبوض انرژی خود را پرداخت کنند.

در ادامه این برنامه، شرکت‌کننده‌ای از شمال لندن پس از آنکه به عنوان نخستین نفر، برنده این جایزه عجیب شد، با «شگفت‌انگیز» خواندن این جایزه گفت حالا که این جایزه را برده و قبض‌هایش تا ژانویه سال ۲۰۲۳ پرداخت می‌شود، «نفس راحتی می‌کشد چون پرداخت ارقام روی کنتورها، کشنده است.»

به‌دنبال تصمیم شرکت گازپروم روسیه که تامین‌کننده اصلی گاز اروپا محسوب می‌شود، مبنی بر توقف کامل پمپاژ گاز به اروپا از خط لوله نورداستریم یک، بهای فروش عمده گاز ۳۰درصد دیگر افزایش پیدا کرد.

هرچند برخی از مجری‌های تلویزیونی از اضافه شدن این جایزه به فهرست جوایز ابراز خوشحالی و آن را نوعی کمک به مردم انگلیس تلقی کرده‌اند، بسیاری بر این باورند که وقتی «پرداخت قبوض» به جایزه یک برنامه تلویزیونی تبدیل می‌شود، یعنی کیفیت زندگی در انگلیس به «قهقرا» رفته است.

مشکلات اقتصادی اروپا برخاسته از همه‌گیری کووید-۱۹، پس از تحریم‌های غرب علیه مسکو در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تشدید شد و حتی انگلیس هم که به طور مستقیم به انرژی روسیه وابسته نیست، از افزایش قیمت‌های جهانی انرژی متضرر شده است.‎

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا