بین الملل

ترکیه هرگز اتهام‌های وارده از سوی آمریکا را نمی‌پذیرد

سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه می‌گوید که آنکارا هرگز اتهام‌های مطرح شده از سوی ایالات متحده علیه این کشور در حوزه قاچاق انسان را نمی‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «عمر چلیک» سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه روز گذشته در دفتر مرکزی این حزب در آنکارا در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: «اتهام‌های [مطرح شده از سوی] ایالات متحده علیه ترکیه در گزارش مربوط به قاچاق انسان رویکردی است که ما هرگز نخواهیم پذیرفت».

چلیک در ادامه گفت: «ترکیه هرگز از عناصری موسوم به کودکان سرباز یا کودکان تروریست استفاده نکرده است. من با صراحت و بدون هرگونه ابهامی ادعا می‌کنم که جمهوری ترکیه در این حوزه دارای پاک‌ترین پیشینه در تمام جهان است». سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه همچنین با تأکید بر تلاش‌های ترکیه در مبارزه با ترور گفت که مبنای اینگونه اتهام‌ها علیه ترکیه تنها می‌تواند «نبودِ اطلاعات یا قصد و نیت بد» باشد.

عمر چلیک در ادامه افزود که آنکارا به قاطعانه ترین شکل ممکن با موضوع کودکان تروریست و کودکان سرباز مبارزه می‌کند.

گفتنی است که وزارت خارجه ایالات متحده در گزارش اخیر خود ترکیه را در زمره کشورهایی قرار داده که از کودکان سرباز در مناقشات مسلحانه استفاده می‌کند؛ اتهامی که با واکنش تند مقامات ترکیه روبرو شد.

در همین ارتباط، روز جمعه «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه از فرضیات «بی پایه و اساس» علیه این کشور در گزارش مزبور به شدت انتقاد کرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا