بین الملل

حزب حاکم آفریقای جنوبی از اقدام ضد صهیونیستی اتحادیه آفریقا تمجید کرد

حزب حاکم جنوب آفریقا اخراج هیئت اسرائیلی از جلسه سران کشورهای آفریقایی را ستود و گفت که رژیم اسرائیل یک نهاد نژاد پرست است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حزب «کنگره ملی آفریقا»، حزب حاکم آفریقای جنوبی گفت که اخراج مسئولان ارشد اسرائیلی از نشست اتحادیه آفریقا که در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی برگزار شد، اقدامی قابل تمجید است.

شبکه لبنانی المیادین نوشت که حزب مذکور که رژیم اسرائیل را رژیم نژادپرست توصیف می‌کند، به وضوح از اخراج دیپلمات برجسته اسرائیلی و هیئت همراه او از نشست سران اتحادیه آفریقا حمایت کرد.

شنبه این هفته، نگهبانان اجلاس اتحادیه آفریقا «شارون بارلی»، معاون مدیر امور آفریقا در وزارت خارجه اسرائیل و اعضای هیئت همراه وی را که به عنوان عضو ناظر در نشست اتحادیه افریقا در آدیس آبابا شرکت کرده بودند، اخراج کرد.

اتهامات بی اساس رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران

رژیم اسرائیل پس از اخراج دیپلمات برجسته خود از سران نشست آفریقا ایران را متهم کرد که با کمک الجزایر و آفریقای جنوبی این اقدام را طراحی کرده است.

در پاسخ به این اتهام بی اساس رژیم صهیونیستی علیه ایران «ونسنت ماگوینیا»، سخنگوی «سیریل رامافوسا»، رئیس جمهور آفریقای جنوبی که خود نیز در این اجلاس شرکت کرده بود، گفت: «اسرائیل باید شواهدی برای اثبات ادعاهای خود ارائه کند.»

خبرگزاری الروسیا الیوم  به نقل از « موسی محمد فکی » گزارش داد: مقامات اسرائیلی برای حضور در سی و ششمین نشست سران اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا دعوت نشده بودند.

وی افزود: حضور هر شخصی در نشست سران اتحادیه آفریقا مستلزم دعوت رسمی رئیس کمیساریای این اتحادیه است و ما چنین دعوتی را از مقامات رسمی تل آویو نکردیم.

رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه با 46 کشور آفریقایی رابطه دارد پس از چند دهه تلاش دیپلماتیک توانست در سال 2021 از « موسی محمد فکی » رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا عنوان عضو ناظر این اتحادیه بگیرد.

اعطای چنین عنوانی با اعتراض شماری از کشورهای آفریقایی از جمله الجزایر و آفریقای جنوبی روبرو شد. این کشورها اعلام کردند: اعطای عضو ناظر به اسرائیل با مواضع اتحادیه آفریقا در حمایت از ملت فلسطین در تضاد است.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا