بین الملل

مقام حزب‌الله: رژیم صهیونیستی در معرض جنگ داخلی قرار دارد

رئیس هیئت شرعی حزب‌الله لبنان با اشاره به  وجود اختلافات و انشقاق عمیق در  رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم به لطف مبارزات مقاومت در معرض جنگ داخلی قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «شیخ محمد یزبک» رئیس هیئت شرعی حزب الله لبنان در سخنانی  اعلام کرد که  رژیم صهیونیستی  دچار اختلافات ‌ و تفرقه‌های زیادی شده و اکنون در معرض جنگ داخلی قرار دارد.

 شیخ محمد یزبک تاکید کرد : ما اعلام می‌کنیم در کنار مردم فلسطین  ایستاده‌ایم.

این مقام حزب‌الله با اشاره به توطئه و تحریم‌های آمریکا علیه  لبنان اعلام کرد که آمریکا و متحدان آن به دنبال فروپاشی لبنان هستند.

 وی در ادامه لبنانی‌ها را به گفت‌و گو دعوت کرد و گفت: بیایید به نفع کشور و مردم آن کار کنیم و منتظر نباشیم که طرف‌های خارجی برای ما رئیس جمهور تعیین کنند.»

اخیرا سید «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد: تحریم‌های اعمال شده آمریکا علیه لبنان و دیگر کشورهایی که با واشنگتن همسویی ندارند، جنایتی کمتر از جنگ نظامی نیست، چون هدف این اقدام هم قتل انسان‌ها و تخریب و ویرانی است.

از سوی دیگر « ابراهیم امین السید» رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان اعلام کرد که حزب‌الله تا حد امکان و با تمام توان خود تلاش می‌کند تا مشکلات اجتماعی، بهداشتی، مالی و معیشتی لبنان را حل کند.

 وی در ادامه درباره شهدای مقاومت  در لبنان و سوریه اعلام کرد: شهدا از احترام زیادی برخوردار هستند و ما آن‌ها را فراموش نمی‌کنیم. این شهدا بودند که با خون خود پروژه‌هایی که دشمنان امت اسلامی در لبنان و سوریه برای نابودی کشور به راه انداخته بودند را  از بین بردند؛ پروژه نظامی ، سیاسی و امنیتی  که در جریان جنگ جولای 2006 و همچنین جنگ تروریست در سال 2011 توسط دشمنان طراحی شده بود.

ابراهیم امین السید به اعترافات سفیر وقت آمریکا در سوریه اشاره کرد؛ جایی که او در برابر کنگره گفته بود: ما صحنه را در سوریه آماده   و شروع به کار برای آماده‌سازی شبه‌نظامیان، باز کردن مرزها، برگزاری کنفرانس‌ها، پمپاژ پول و کار در عرصه رسانه و سیاست کردیم بر این اساس که سوریه را ظرف دو یا سه ماه ساقط کنیم؛اما چیزی که ما به آن توجه نکردیم حضور حزب‌الله در سوریه بود.

 وی در ادامه با اشاره  به بحران‌های لبنان اعلام کرد که ما تا جایی که می‌توانیم تلاش می‌کنیم و با تمام مسئولیت و با تمام توان خود را برای حل مشکلات اجتماعی، بهداشتی، مالی و معیشتی لبنان آماده می کنیم. دعا کنیم که بحران‌ها و مشکلات ما را از مواضع فضیلت، پیروزی، جهاد و مقاومت، آن گونه که دشمن می‌خواهد  دور نکند.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا