بین الملل

رایزنی برهم صالح با وزیر خارجه پاکستان

رئیس جمهوری عراق در کاخ السلام بغداد از وزیر امور خارجه پاکستان استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق در کاخ السلام بغداد از شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان استقبال کرد.

دو طرف در این دیدار درباره مناسبات دوجانبه، اهمیت تقویت آن، همکاری مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و بهره‌برداری از تجربیات نهادهای نظامی دو کشور و توسعه توانمندی‌های نیروهای مسلح عراق رایزنی کردند.

برهم صالح در این دیدار تصریح کرد: جهان و به خصوص منطقه خاورمیانه با چالش‌هایی مشترک از جمله تروریسم، افراط‌گرایی و افزایش تنش‌های تاثیرگذار بر امنیت و ثبات جهان دست به گریبان هستند و این امر مستلزم هم‌افزایی بین‌المللی برای مقابله با چالش‌های امنیتی، بهداشتی، حفظ محیط زیست و ثبات بین المللی است.

رئیس جمهوری عراق با بیان اینکه سیاست درهای باز بغداد در برابر همه کشورها به دنبال کاهش تنش و بحران‌ها و تاکید بر نقش محوری عراق و بازیابی آن در منطقه است، اظهار داشت: عراق امن، باثبات و دارای حاکمیت و داشتن روابط تنگاتنگ با کشورهای عربی، اسلامی و جامعه جهانی، پایه و اساس امنیت، ثبات و توسعه در منطقه است.

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه پاکستان بر پایبندی اسلام‌آباد به حمایت از امنیت و حاکمیت عراق و تمایل به تحکیم مناسبات دوجانبه و همکاری در زمینه‌های مختلف و توسعه و آموزش نیروهای امنیتی عراق تاکید کرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا