بین الملل

روز دهم مقاومت؛ حمله راکتی گسترده گروه‌های فلسطینی به اراضی اشغالی


گروه‌‌های مقاومت فلسطین در دهمین روز از پاسخگویی به تجاوزات رژیم صهیونیستی، شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه و همچنین شهرهای اشغالی شمال نوار غزه را هدف حمله راکتی قرار دادند.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروههای مقاومت «کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، «سرایا القدس»، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی و «الویه الناصر صلاح‌‌الدین» شاخه نظامی «لجان المقاومة الشعبیة» (کمیته‌های مقاومت مردمی) امروز (چهارشنبه ۱۹ می)، دهمین روز پاسخگویی به تجاوزات رژیم صهیونیستی را با عملیات مشترک موشکی علیه شهر «سدیروت» و پایگاه «زیکیم» در شهر «عسقلان» (اشکلون) آغاز کردند.

ساعت ۱۴

شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که موضع پشتیبانی رژیم صهیونیستی موسوم به «صوفا» را با خمپاره و مزرعه اشتراکی «مغین» را با موشک هدف حمله قرار داده است.

کتائب القسام همچنین اعلام کرد که موضع نظامی «ابو مطیبق» و یک تجمع نظامیان صهیونیست را در شرق «دیر البلح» هدف حمله راکتی قرار داده است.

شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در عملیات مشترک با «الویه الناصر صلاح الدین» (تیپ‌های الناصر صلاح الدین) شاخه نظامی کمیته‌های مقاومت مردمی موضع «کرم ابو سالم»، «امیتای» و همچنین تجمع دشمن را در شرق رفح با خمپاره هدف قرار است.

سریا القدس در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد که موضع نظامی «کسوفیم» با خمپاره هدف قرار داده است و فرود یک بالگرد رژیم صهیونیستی را در همان محل رصد کرده است.

ساعت ۱۵

کتائب القسام در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که عسقلان اشغالی در شمال نوار غزه را هدف حمله راکتی قرار داده که همزمان با این بیانیه، منابع صهیونیستی از فعال شدن آژیرهای خطر در منطقه مذکور خبر دادند.

«کتائب الشهید ابو علی مصطفی» شاخه نظامی جبهه مردمی آزادسازی فلسطین اعلام کرد که همچنان به هدف قرار دادن شهرک‌ها، مواضع و تجمع‌های اشغالگران را در اطراف نوار غزه با راکت و خمپاره هدف قرار داده است.

منابع فلسطینی گزارش می‌دهند که آژیرهای خطر در اطراف اشدود و مناطق اطراف آن به صدا در آمده است.

همزمان با این گزارش، سریا القدس اعلام کرد در پاسخ تجاوزات و هدف قرار دادن غیرنظامیان به سمت اراضی اشغالی راکت شلیک کرده است.

کتائب القسام در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که پایگاه «رعیم» را با چند راکت هدف حمله قرار داده است.

سرایا القدس نیز لحظاتی بعد اعلام کرد که تل‌آویو را هدف حمله موشکی قرار داده است.

ساعت ۱۶

«کتائب المقاومه الوطنیه» شاخه نظامی جبهه دموکراتیک آزادسازی فلسطین در عملیاتی مشترک با «کتائب الشهید عبدالقادر الحسینی» شاخه نظامی جنبش فتح موضع نظامی صوفا را هدف حمله راکتی قرار داد.

منابع فلسطینی از حمله گسترده گروه‌های مقاومت به عسقلان و اشدود اشغالی و فعال شدن آژیرهای خطر در این شهرها خبر می‌‌دهند.

در حال تکمیل…

 


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا