بین الملل

شش اسیر فراری فلسطین، شخصیت سال ۲۰۲۱ شدند


یک شبکه لبنانی شش اسیر فلسطینی معروف به «قهرمانان تونل آزادی» را که توانستند از امنیتی‌ترین زندان رژیم صهیونیستی فرار کنند، شخصیت سال ۲۰۲۱ معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری المیادین در ادامه حمایت از محور مقاومت، شش اسیر فلسطینی که موفق شدند از زندان امنیتی جلبوع رژیم صهیونیستی فرار کنند، شخصیت سال ۲۰۲۱ معرفی کرد. 

این شبکه با بیان اینکه سالانه یک شخصیت سال چه عربی چه غیرعربی را برمی‌گزیند، اعلام کرد، انتخاب شخصیت سال، به نوبه خود یک پیام است که در خود آن سیاست‌هایی را دارد که شبکه بر اساس آن تأسیس شده است. 

بنا بر اعلام این شبکه لبنانی، سال ۲۰۲۱ همچنانکه مملوء از جنگ، تهدید، محاصره و چالش است در مقابل، سرشار از دستاورد، پیروزی و ابتکار نیز هست اما چه کسی شایسته است، چه کسی لایق الهام‌گرفتن و نوآوری در مسیر آزادی و اراده زندگی است؟

این شبکه در بیانیه خود افزود، المیادین امسال را به دلیل «خیزش قدس» سال فلسطین می‌داند. نبرد سیف القدس و مسأله اُسرای فلسطینی که به شکلی بی‌سابقه واکنش‌ها را برانگیخت. از همین رو مهم‌ترین اتفاق بارز و مهم و جامع در عرصه فلسطین، قهرمانان تونل آزادی در زیر زندان جلبوع هستند و آنان را شخصیت سال ۲۰۲۱ اعلام می‌کنیم. آنها کسانی هستند که زنجیر زندان‌بانان اسرائیلی را با عزم و اراده خود شکستند و اشغالگران را به بن‌بست کشاندند و سیستم امنیتی آنان را وارد شوک کردند و نهادهای سیاسی و نظامی آنان را سرگردان کردند. 


قهرمانان تونل آزادی، شخصیت سال شبکه المیادین

 

المیادین با بیان اینکه «قهرمانان تونل آزادی» در زندان جلبوع شایسته الهام‌گیری در راه آزادی هستند، گفت، محمود العارضه، زکریا الزبیدی، یعقوب قادری، محمد العارضه، ایهم کممجی و مناضل نفیعات شش اسیری هستند که به دلیل ابتکار و دستاوردشان و درس خلاقانه‌شان در زندگی آزادانه و عزتمندانه، شایسته الهام‌گیری هستند. در زمانه‌ی فلسطین، در دوره قهرمانان تونل آزادی، در بحبوحه پیروزی اُسرا و شکست اشغالگران، آرمان [فلسطین] زنده است و معادله محکمتر و ملت‌ها متعهدتر می‌شوند.

شش اسیر فلسطینی صبح روز دوشنبه شهریور ماه گذشته (ششم سپتامبر ۲۰۲۱)، موفق شدند از طریق تونلی که اندک‌اندک آن را تا بیرون از زندان امنیتی جلبوع حفر کردند، از زندان فرار کنند و دستگاه‌های امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی را در شوک فرو ببرند. این شش زندانی مدتی بعد دوباره به اسارت رژیم صهیونیستی در آمدند. 

انتهای پیام/ص 

 


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا