بین الملل

طالبان: امروز نشستی با حضور شخصیت‌های افغان در تهران برگزار می‌شود


سخنگوی دفتر سیاسی طالبان با تایید سفر این هیات به تهران، از برگزاری نشست میان این گروه و هیات دولت افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، سخنگوی طالبان سفر هیات این گروه به تهران برای مذاکره و رایزنی با نمایندگان دولت افغانستان را تایید کرد.

«نعیم وردک» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر درباره این سفر نوشت: اینکه یک هیئت بلند رتبه ا.ا.ا به سرپرستی «شیر محمد عباس ستانکزی» به دعوت رسمی کشور همسایه ایران به آنجا رفته است تا در مورد مسائل ذی ربط و دوجانبه با مقامات کشور ایران گفت‌وگو نمایند.

وی افزود: امروز جلسه ای با برخی از شخصیت های افغانی برگزار خواهد نمود. در این نشست پیرامون وضعیت فعلی کشور و حل مشکلات از طریق گفتگوها تبادل نظر و بحث صورت خواهد گرفت.

به گزارش فارس، هم‌زمان با افزایش‌ تنش‌های سیاسی و‌ نظامی در افغانستان و در فاصله کوتاه باقی‌مانده تا خروج نیروهای خارجی از خاک افغانستان، جمهوری اسلامی ایران گامی مهم در راستای برقراری صلح و ثبات در افغانستان برداشته است.

تهران با دعوت از شماری از رهبران و چهره‌های سیاسی افغانستان و همچنین میزبانی از رهبران ارشد سیاسی گروه طالبان، زمینه را برای آغاز همگرایی میان گروه‌های مختلف افغانستان فراهم کرده و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بروز تنش‌های سیاسی و نظامی در افغانستان به کار بسته است.

انتهای پیام/ ر


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا