بین الملل

کرونا جان ۱۶۰۰ آمریکایی دیگر را گرفت


با تسریع شیوع گونه دلتای ویروس کرونا، موارد ابتلا و فوتی‌های«کووید-۱۹» در آمریکا روندی کاملاً صعودی در پیش گرفته. در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۵۳ هزار آمریکایی به این ویروس مبتلا شدند و حدود ۱۶۰۰ نفر نیز جان باختند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در ایالات متحده که تاکنون در مجموع ۳۷۲ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۹۸۴ دُز واکسن کرونا تزریق کرده است، به یک بحران جدی تبدیل شده است.

گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی نشان می‌دهد که تسریع شیوع گونه دلتای ویروس کرونا در ایالات متحده موجب شده که آمار ابتلاهای روزانه و مرگ و میر روزانه مرتبط با کرونا در این کشور که مدتی روند نزولی در پیش گرفته بود، مجدداً به شدت افزایش یابد.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته، دست‌کم با ابتلای ۱۵۳ هزار و ۱۴۳ مورد جدید، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۳۹ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۳۷۷ نفر برسد.

از طرف دیگر، طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، در شبانه روز گذشته، دست‌کم یک هزار و ۵۸۸ نفر دیگر در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این ویروس در این کشور به ۶۴۷ هزار و ۵۸۸ نفر رسید.

 

روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی» روز پنجشنبه هفته گذشته گزارش کرد که تسریع شیوع گونه دلتای ویروس کرونا در ایالات متحده، ماه آگوست (ماه گذشته میلادی) را به یکی از بدترین ماهها در تمامی دوران شیوع کرونا در این کشور تبدیل کرده است.

طبق آمار و ا رقام منتشر شده، ایالات متحده تنها در یک ماه آگوست، ابتلای ۴.۲۲ میلیون مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را گزارش کرد که موجب شد این ماه به چهارمین ماه با بالاترین میزان ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده تبدیل کند.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز‌ هاپکینز، تاکنون دست‌کم ۲۱۹ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۲۰۲ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده‌ شده‌اند که از آن میان چهار میلیون و ۵۵۳ هزار و ۷۵۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند و پنج میلیارد و ۴۰۴ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۲۷ دُز واکسن کرونا در سراسر جهان تزریق شده است.

چندی پیش، وزارت بهداشت آمریکا گزارشی را منتشر کرد که در آن آمده بود که روند بستری در سرتاسر آمریکا طی دو ماه گذشته با افزایش ۵۰۰ درصدی همراه بوده است که این روند به خصوص در ایالت‌های جنوبی آمریکا بیشتر است جایی که تخت‌های آی‌سی‌یو مملو از بیمار بوده و نرخ واکسیناسیون نیز در آنجا پایین است و مخالفت سیاسی گسترده‌ای با اقدامات بهداشتی عمومی نظیر ضرورت استفاده از ماسک وجود دارد.

از طرف دیگر، «آنتونی فائوچی» مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید نیز گفته است که افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و رکود نرخ واکسیناسیون در بخش‌هایی از ایالات متحده می‌تواند منجر به ۱۰۰ هزار مرگ جدید بر اثر ابتلا به کرونا تا ماه دسامبر (سه ماه دیگر) شود.

آمریکا از زمان آغاز همه‌گیری در صدر جدول مجموع ابتلا و فوتی در بین کشورهای کرونازده جهان قرار دارد و گرچه با روی کار آمدن دولت جدید و در پی واکسیناسیون گسترده آمار مبتلایان و قربانیان آمریکا رو به کاهش گذاشته بود اما در هفته‌های اخیر و در پی شیوع گسترده کرونای دلتا این کشور بار دیگر با خیزش ابتلا و فوتی و همچنین موارد بستری مواجه شده است. این در حالی است که افشای پنهانکاری‌ها در بیان آمار واقعی مرتبط با کرونا هم اخیراً در آمریکا خبرساز شده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا