بین الملل

گروه‌‌های مقاومت: گشودن جبهه‌‌های متعدد، کوتاه‌ترین را برای پایان اشغالگری است


کمیته ‌های مرکزی مقاومت فلسطین، جنبش انصارالله و جنبش جهاد اسلامی بر پشتیبانی از مقاومت لبنان در مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، گروه‌های مقاومت در منطقه با صدور بیانیه‌های جداگانه پاسخ قاطع مقاومت لبنان به تجاوزات تازه رژیم صهیونیستی به خاک لبنان را تبریک گفته و بر لزوم گشودن جبهه‌های متعدد مقابله با رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به اشغالگری و تجاوزگری آن تاکید کردند.

«ابومجاهد» رئیس دفتر اطلاع رسانی کمیته‌های مقاومت در فلسطین پاسخ قاطع حزب الله به تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک لبنان را تبریک گفت و بر پشتیبانی مقاومت فلسطین از مقاومت لبنان تاکید کرد.

ابومجاهد گفت: این حق حزب الله  است که تجاوز رژیم صهیونیستی را با حمله به مناطق اشغالی به منظور دفاع از ملت لبنان پاسخ دهد.

وی تاکید کرد: پاسخ قوی و صاعقه وار حزب الله سران دشمن صهیونیستی را سراسیمه و سردرگم کرده است.

مسئول کمیته‌های مقاومت در فلسطین با بیان اینکه دشمن صهیونیستی درصدد تحمیل معادلات جدیدی بود، افزود: پاسح حزب الله برای این بود که ثابت شود مقاومت برای هر گزینه‌ای آماده است.

ابومجاهد با تاکید بر اینکه حزب الله به تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به لبنان پاسخ داده است، گفـت: حزب الله با اعلام شلیک موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی را برآشفته کرد  و از همین رو، این رژیم در سطوح امنیتی و نظامی در حال عقب نشینی است.

وی بر هماهنگی مستمر میان گروه‌های مقاومت در جبهه‌های مختلف تاکید کرد و گفـت: دوران عرض اندام دشمن صهیونیستی گذشته است و برنمی‌گردد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز ضمن تبریک حمله مقاومت اسلامی لبنان به تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه خاک این کشور گفت: مقاومت تنها راه مقابله با پروژه صهیونیست‌ها در فلسطین و همه منطقه است.

جهاد اسلامی گفت: ما بر حق همه ملت‌های منطقه برای ادامه مقاومت تا آزادسازی سرزمین‌های خود تاکید می‌کنیم.

»قاسم هاشم» عضو فراکسیون التنمیه و التحریر(توسعه و آزادسازی) در پارلمان لبنان نیز گفت:  آنچه اتفاق افتاد، تجاوز تمام عیار رژیم صهیونیستی به حاکمیت لبنان بود و پاسخ مقاومت تکلیفی برای ایجاد بازدارندگی در برابر تلاش‌ها برای تغییر قواعد درگیری بوده است.

پاسخ حزب الله در امتداد پیروزی در نبرد سیف القدس است

جنبش مجاهدین فلسطین نیز در بیانیه‌ای گفت: ما جهاد برادرانمان در جنبش حزب الله را تبریک می‌گوییم که بار دیگر ثابت کردند که مقاومت در همه جبهه‌ها حرف آخر را می‌زند و پاسخ حزب الله به تجاوز اسرائیل در امتداد پیروزی‌ها در نبرد سیف القدس در غزه است.

در این بیانیه آمده است: ما تاکید می‌کنیم که پاسخ  مقاومت اسلامی در لبنان علیه اهدافی صهیونیستی در شمال فلسطین شغالی ضربه به نقشه‌های رژیم اشغالگر برای اعمال قواعد جدید درگیری است.

جنبش مجاهدین فلسطین گفت: ما حمله مقاومت لبنان را که رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرده و محاسبات آن را به هم ریخت تبریک می‌گوییم و از همه تلاش‌های مقاومت برای حمله به دشمن صهیونیستی و قدرت‌های استکباری در جهان که حامی آن هستند، حمایت می‌کنیم.

گشودن جبهه‌های مختلف، بزرگ‌ترین پاسخ عملی به خیانت اعراب و کوتاه‌ترین راه برای برچیدن اسرائیل است

در پایان این بیانیه آمده است: ما تاکید می کنیم که گشودن جبهه‌های مختلف با دشمن صهیونیستی بزرگ‌ترین پاسخ عملی به خیانت کشورهای عربی در عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی است و همچنین کوتاه‌ترین راه برای برچیدن رژیم صهیونیستی از پیکره امت اسلامی است.

انصار الله: دشمن صهیونیستی پس از تابستان ۲۰۰۶ دیگر جرات حمله گسترده به لبنان را پیدا نکرد

دفتر سیاسی جنبش انصار الله نیز با صدور بیانیه‌ای حمله حزب الله به سرزمین‌های اشغالی را پاسخ شجاعانه و مشروع به تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه حاکمیت لبنان  توصیف کرد و آن را تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: با فرارسیدن پانزدهمین سالروز پیروزی بزرگ لبنان در تجاوز سال ۲۰۰۶ رژیم صهیونیستی، ما این پیروزی تاریخی را به ملت، ارتش و مقاومت لبنان تبریک می‌گوییم که شکستی سخت به رژیم صهیونیستی وارد کرد که هرگز نتوانست آن را تلافی کند؛ از آن به بعد هم برای هر ماجراجویی علیه لبنان و مقاومت هزار بار حساب و کتاب می‌کند.

انصار الله گفت: تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به خاک لبنان نشان داد که این رژیم با شکست در سال ۲۰۰۶ همچنان جرات حمله‌ای را ندارد که می‌داند شکست در آن موجب میشود دیگر این رژیم نتواند روی پای خود بایستد.

در پایان این بیانیه آمده است: ما بار دیگر از طرف انقلاب یمن که با تجاوز آمریکا مواجه است به مقاومت اسلامی که اسرائیل را تحقیر کرده است، درود می‌فرستیم.

مقابله با اسرائیل تمام عیار است

فرماندهی مرکزی کمیته‌های مقاومت در فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: ما پاسخ دردناک و آشکار و نقش دفاعی و تهاجمی مقاومت اسلامی در لبنان را تبریک می‌گوییم که  مناطق صهیونیست‌نشین را راکت باران کرد.

در این بیانیه آمده است: مقاومت اسلامی در لبنان بر اساس اصول محکم خود از حق کامل برای دفاع از خود و ملت خود برخوردار است و به دشمن اجازه نمی‌دهد  با تجاوز به خاک لبنان، تهدید امنیت این کشور و به وحشت انداختن مردم آن بخواهد، دیکته‌های خود را بر مقاومت قهرمان تحمیل کند.

فرماندهی مرکزی کمیته‌های مقاومت فلسطین مقابله با دشمن صهیونیستی را تمام عیار توصیف کرد و گفت: رفتارهای باطل دشمن یا دخالت‌های غربی‌ها این رویارویی را محدود نمی‌کند.

در این بیانیه بر همراهی و پشتیبانی مقاومت فلسطین از مقاومت لبنان تاکید کرد و گفت: ما به دشمن درباره ارتکاب هر حماقتی هشدار می‌دهیم، زیرا این کار مناطق اشغالی را به آتش خواهد کشید و این رژیم را در باتلاقی فروخواهد برد که هرگز قدرت خارج شدن از آن را پیدا نخواهد کرد.

حزب‌الله لبنان صبح امروز با دهها گلوله ۱۲۲ میلیمتری مناطقی در شمال سرزمین اشغالی در منطقه «الجلیل» را در پاسخ به حمله هوایی روز گذشته رژیم صهیونیستی، گلوله‌باران کرد و در بیانیه‌ای مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

رژیم صهیونیستی دو روز پیش (چهارشنبه ۱۳ مرداد) و بامداد دیروز (پنجشنبه) هم در واکنش به اصابت راکت‌هایی که می‌گوید از سمت لبنان شلیک شده، با توپخانه و نیز جنگنده چندین نوبت به جنوب لبنان حمله کرد.

انتهای پیام/م


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا