بین الملل

یک شهروند یونانی در بین مجروحان انفجار استانبول قرار دارد


وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که یک شهروند یونانی در بین مجروحان حادثه انفجار شهر استانبول قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که یک شهروند یونانی بین مجروحان حادثه انفجار روز یکشنبه شهر «استانبول» قرار دارد.

به نوشته روزنامه «کاثیمرینی» وزارت امور خارجه ترکیه با استناد به گزارشی که از مقامات  این کشور دریافت کرده، اعلام کرد که یک زن یونانی در میان مجروحان انفجاری روز یکشنبه در استانبول است.وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد  که این زن بر اثر اصابت  یک تکه شیشه مجروح شده و در بیمارستان شهر تحت مداوا قرار دارد. مقامات کنسولی یونان در حال ارائه کمک به این شهروند یونانی هستند.

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه روز دوشنبه گفت از ۸۱ نفری که در بیمارستان بابت این انفجار بستری شده‌اند، ۵۰ نفر ترخیص شده‌اند.

وی گفت: «پنج نفر از مجروحان در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و حال دو نفر از آنها  وخیم است.۶ نفری که در این انفجار کشته شدند اعضای سه خانواده و شامل کودکان ۱۵ و ۹ ساله بودند.»

وزیر کشور ترکیه در بخش دیگر سخنان خود گفت، اگر زن مظنون به بمبگذاری را دستگیر نمی‌کردیم، به یونان می‌رفت. وزیر کشور ترکیه مدعی شد: «اگر این زن  را دستگیر نمی‌کردیم، به یونان می‌رفت.»

سخنان سویلو تکرار ادعاهای چند دهه‌ ترکیه مبنی بر وجود اردوگاه‌های گروه تروریستی «پ‌ک‌ک » در جنوب یونان و آموزش آنها در خاک یونان است. «احلام البصیر سوری» مظنون این حادثه اعتراف کرده است که برای پ‌ک‌ک کار می‌‌کرده و همچنین توسط این گروه آموزش دیده است.

یونانغلب کشور منتخب مهاجرانی است که از آفریقا و خاورمیانه فرار می‌کنند تا در اروپا زندگی بهتری داشته باشند. بسیاری از آنها از طریق ترکیه و گذرگاه دریایی باریک و خطرناک که  ترکیه و یونان، دشمنان سنتی را از هم جدا می‌کند به یونان می‌آیند.

یونان  اعلام کرده که حصار مرزی شمال شرقی در مرز با ترکیه را برای جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران از مرزهای ترکیه گسترش می‌دهد. ترکیه، اما  مدعی است که تروریست‌های «پ‌ک‌ک»  تحت پوشش پناهجو در اردوگاه‌های یونان فعالیت دارند. 

یک روزنامه ترکیه‌ای چندی قبل مدعی شد که اردوگاه‌های پناهجویان در یونان مبدل به پایگاه تروریست‌های پ‌ک‌ک شده و اعضای آن از این مکان برای امور آموزشی و تبلیغی استفاده می‌کنند.

پایان پیام/م


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا