عکس و فیلم

پروژه روسازی راه آهن اردبیل – میانه

طول طرح زیرسازی راه آهن اردبیل در مجموع ۲۱۷ کیلومتر بوده که ۶۴ کیلومتر از این طرح توسط شرکت جنرال مکانیک(بنیاد مستضعفان) تکمیل شده که حدودا ۱۵۷ کیلومتر، مسیر اصلی و بقیه خطوط ایستگاهی است.
پروژه شامل ۸ ایستگاه بوده که سه ایستگاه اردبیل، مهماندوست و جعفرلو اجرا شده و هم اکنون به ایستگاه چهارم یعنی گنجگاه رسیده است.
۱۳۰ نفر نیرو در پروژه مشغول به کار هستند که اغلب از نیروهای بومی اردبیل استفاده شده که با تکمیل طرح حمل و نقل مسافر و بار از طریق خط ریلی در استان اردبیل انجام خواهد شد.
تداوم طرح تا پارس آباد و توسعه به سمت کشور آذربایجان در ادامه طرح برنامه‌ریزی شده که در آینده و پس از تکمیل این بخش از پروژه اجرا می‌شود.
دو روش سنتی و مکانیزه برای خط گذاری استفاده می شود که با توجه به صعب العبور بودن مسیر راه آهن اردبیل به میانه که اغلب شامل ترانشه، پل و تونل است و نیز نبود امکان برای حمل بالاست و عدم امکان واردات دستگاه مکانیزه به دلیل تحریم ها، دستگاهی به روش بومی ساخته شد که صد درصد در پیشرفت کار تاثیر داشته و مشکلات در حوزه حمل را حل کرد.
یکی از افتخارات شرکت جنرال مکانیک(بنیاد مستضعفان) این است که با توجه به تحریم ها و نبود امکان خریداری دستگاه مکانیزه، این دستگاه به صورت صد درصدی به شکل بومجنرال مکانیی تهیه شده و با تولید داخلی کار را پیش برده است.


پروژه روسازی راه آهن اردبیل – میانهاردبیل - میانه" class="custom-border" title="پروژه روسازی راه آهن اردبیل - میانه">

۱

خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا