سیاسی

اجرای داوطلبانه شفافیت در مجلس/ سایر قوا هم به شفافیت توجه کنند

نیک‌بین در صحن مجلس:

نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: در سامانه مجلس این اجازه داده شده که نمایندگانی که می‌خواهند آرا و مطالب خود را شفاف کنند که سایر قوا نیز باید نسبت به اجرای شفافیت اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی درباره طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها، گفت: جا دارم از رئیس مجلس تشکر کنم، چرا که حدود یک ماه پیش اعلام کرد که با توجه به تأیید بخش شفافیت مجلس از سوی شورای نگهبان، می‌توانیم موضوع شفافیت را به صورت داوطلبانه در مجلس عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سامانه مجلس این اجازه داده شده که نمایندگانی که می‌خواهند آرا و مطالب خود را شفاف کنند، گفت: سایر قوا نیز باید نسبت به اجرای شفافیت اقدام کنند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر شفافیت وجود داشته باشد، مشخص می‌شود علت گرانی ارز چیست و سود آن به جیب چه کسانی می‌رود. همچنین مشخص می‌شود شرکت‌های دخانی مانند BAT یا GTI چقدر ارز از کشور خارج کردند و پول آن به جیب چه کسانی می‌رود. همچنین مشخص می‌شود عدم واردات خودرو به چه دلیل بوده و چه کسانی در این زمینه سود یا ضرر کردند.

نیک‌بین ادامه داد: همچنین شفافیت باعث می‌شود که مشخص شود عدم واردات خودرو به چه دلیل بوده و چه کسانی در این زمینه سود یا ضرر کردند. دولت باید قانون را رعایت کند، چرا که قرار بود واردات خودرو آزاد شود تا آرامشی در بازار خودرو ایجاد شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این نماینده، گفت: طرح شفافیت قوای سه‌گانه به جهت رفع ابهام به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ارجاع شده تا ابهامات بخش مربوط به هیئت عالی نظارت مجمع مرتفع شود. شورای نگهبان اشکالی به بخش شفافیت مجلس نگرفته و اگر سایر مباحث نیز تعیین تکلیف شود، این طرح به قانون تبدیل خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به تأیید بخش شفافیت مرتبط با مجلس، ما به نمایندگانی که داوطلب هستند گفتیم که از طریق پارلمان مجازی مجلس که راه‌اندازی شده است، موضوع شفافیت می‌تواند اجرا شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا