سیاسی

تعیین هزینه دادخواست‌ها در دیوان عدالت اداری برعهده دادگستری‌ها خواهد بود


نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: با مصوبه امروز کمیسیون قضایی تعیین هزینه دادخواست‌ها در دیوان عدالت اداری برعهده دادگستری‌ها گذاشته شد.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس، گفت: در این نشست ابتدا ماده ۵ مکرر لایحه اصلاح قانون شوراهای حل اختلاف اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ایرادات وارده اصلاح شد.

وی افزود: شورای نگهبان به این ماده دو ایراد گرفته بود که ایراد اول این بود که بودجه استخدام کارکنان شوراهای حل اختلاف از کجا تأمین می‌شود که منبع مالی آن در اصلاحیه، از محل درآمدهای شورای حل اختلاف درنظر گرفته شد و ایراد دوم نیز این بود که در مصوبه شورا عنوان کرده بود در مصوبه مجلس آمده نیروهای شوراهای حل اختلاف از بین کارمندان این شوراها استخدام می‌شوند که این مسئله یک نوع تبعیض است و در اصلاحیه کمیسیون آمده که نیروهای شوراهای حل اختلاف از بین همه با اولویت کارمندان این شوراها استخدام خواهند شد. 

نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: همچنین در جلسه امروز طرح اصلاح قانون آئین دادرسی دیوان عدالت اداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مواد ۱۰ تا ۴۴ آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید. 

نوروزی خاطرنشان کرد: در این جلسه اعضای کمیسیون مصوب کردند که هزینه هر دادخواست در دیوان عدالت اداری بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان باشد و تعیین تعرفه دادخواست‌های دیوان از این به بعد برعهده دادگستری‌ها باشد. 

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا