سیاسی

شهید سلیمانی محور اتحاد ملت‌های مظلوم بود

کرمان – تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به مجاهدت های حاج قاسم برای وحدت همه ملت‌ها، گفت: این مردم آزاده در تمام طول عمرش برای اتحاد و دفاع از مظلومان کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد مروری صبح شنبه در گردهمایی تقریب مذاهب در مصلای کرمان گفت: هر شهری بنا به دلیلی مقدس می‌شود و کرمان هم شهر مقدس و قبله عاشقان و آزادگان شد و این امر به دلیل وجود مدفن یک عارف، یک مجاهد و و یک عاشق و یک خدمتگزار ارزشمندتر روی داد و این شهر جایگاه معنوی پیدا کرد.

وی ادامه داد: امروز نه از ایران، بلکه از سراسر دنیا به کرمان می آیند و نه برای آثار تاریخی کرمان بلکه برای زیارت قبر یک عاشق مولا و یک انسان پاک باخته و برای الهام گرفتم و درست زندگی کردن به این شهر می آیند.

وی ادامه داد: مردم می‌خواهند بهترین راه زندگی را انتخاب کنند و از نزدیک با این شهید آشنا شوند چه خوب امام راحل پیش بینی کردند و فرمودند همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دار الشفای آزادگان خواهد بود.

تولیت حرم رضوی گفت: این فرمایش امام در کرمان و به برکت مزار شریف این مرد بزرگ محقق شد و عینیت پیدا کرد و کرمان دار الشفا شد، شفای دل از وسوسه‌های شیطانی و منیت ها و خودخواهی‌ها و فساد.

تشییع پیکر حاج قاسم سند عطف جریان مقاومت بود

وی افزود: در مورد حاج قاسم انسان نمی‌داند به کدام بعد زندگی این مرد خدایی بپردازند و سخنران عاجز می‌شود، چون تشییع پیکر او سند عطف جریان مقاومت و بیداری در اسلام بود، حضور مردانه او در سوریه و لبنان و عراق برای دشمنان و بعضی از لیبرال‌های داخلی که قدرت فهم و تحلیل نداشتند آشکار کرد که این مرد چه اندیشه بزرگی داشت.

وی گفت: دیدید چگونه تشییع پیکر کم نظیر حاج قاسم خط بطلانی بود بر تبلیغات مسموم دشمنان بود.

حجت الاسلام مروری گفت: میلیونها انسان از اقشار مختلف به میدان آمدند هم دردی کردند و بر دشمنانش لعن فرستادند، حاج قاسم نماد یک جریان خاص نبود بلکه نماد ملت و امت بود.

وی بیان کرد: حاج قاسم سید الشهدای امت اسلامی و نماد وحدت اسلامی است این مرد در درون یک مرز گنجانده نمی‌شود بلکه متعلق به همه است، این مرد متعلق به جهان مظلومان بود او در فلسطین تأثیر گذار می‌شود و سرنوشت ساز و تعیین کننده است، همان فلسطینی که ۹۹ درصد آن سنی هستند.

وی بیان کرد: او به مسیحیان عراق و ایزدی‌ها و ترکمن‌ها و کردها کمک می‌کند و به جمعیت کثیر اهل سنت سوریه کمک می‌کند و نماد وحدت اسلام شد.

حاج قاسم شهید قدس و نماد اتحاد است

تولیت حرم رضوی بیان کرد: اسماعیل هنیه در این خصوص گفت این فرمانده شهید همه زندگی خود را بر حمایت و پشتیبانی از فلسطین به سر برد و من این فرمانده بزرگ را شهید قدس می دانم.

حجت الاسلام مروری گفت: وی راه همزیستی مردم مسلمان و مظلومان را نشان داد و به همه مردم ستم دیده کمک کرد و به همین دلیل همه این ملت‌ها در غم از دست دادن او اشک ریختند.

وی بیان کرد: او در عمل و در گفتار به وحدت اعتقاد داشت و این را با همه وجود و حضور در صحنه‌های مختلف و در مصاف با استکبار این امر را درک کرده بود که فقط در سایه وحدت و اتحاد می‌توانیم دشمنان انسانیت را شکست دهیم.

وی افزود: این را از روی اعتقاد می گویم که این شهید جایگاهی برای خود قائل نبود و کمتر خودش را نشان می‌داد و اگر گاهی نشانش می‌دادند این دیگران بودند که این کار را می‌کرد اما خودش برای دیده شدن قدمی برنداشت.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا