سیاسی

متوازن سازی در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گیرد

ایسنا/لرستان نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: متوازن سازی در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گیرد.

دکتر محمد خدابخشی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر نیاز داریم بعد از ثبات‌سازی اقتصاد کلان در برنامه هفتم توسعه فرایند توسعه به صورت متوازن دنبال شود.

وی تصریح کرد: اگر می‌بینید آسیب‌های اجتماعی روز به روز در حال افزایش است، اگر بحران آب وجود دارد و اگر مشکلات در جاهایی مثل خوزستان حل نشده و اگر برخی جاها بعد از ۴۳ سال جاده دسترسی ندارند این محصول نگاه غیرمنصفانه به توسعه کشور است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: این برنامه باید بعد از ۴۳ سال مسائل و مشکلات را حل کند و بعد از ثبات سازی اقتصادی کلان تم برنامه هفتم توسعه باید متوان باشد اگر غیر از این باشد نارضایتی روز به روز افزایش خواهد داشت.

خدابخشی اضافه کرد: براساس آمار حدود ۴۰ درصد از کارگاه‌های صنعتی بالای ۱۰ نفر در چهار استان استقرار دارند و نزدیک به ۴۳ درصد جمعیت کشور در پنج استان مستقر هستند.

وی بیان کرد: این به دلیل این است که در خیلی جاها زیرساخت ایجاد نشده و زیرساخت‌های توسعه به برخی شهرستان‌ها برده شده و جمعیت از مناطق کمتر توسعه یافته به مناطقی که زیرساخت‌ها ایجاد شده شیفت پیدا کرده است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: این نگاه درستی نیست و باید اصلاح شود؛ یکی از مشکلاتی که در برنامه توسعه داشتیم این بود که برنامه‌ریزی منطقه‌ای نداشته‌ایم.

خدابخشی عنوان کرد: برنامه‌های ما معطوف به ملی بوده و برنامه‌ریزی در سطح کلان انجام شده و بخشی انجام داده‌ایم اما از برنامه‌ریزی منطقه‌ای غافل شده‌ایم.

وی اظهار کرد: باید توسعه متوازن تم اصلی برنامه توسعه هفتم باشد و مناطقی که کمتر توسعه یافته‌اند در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار بگیرند.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا