سیاسی

مدیریت از یک دولت ناکارآمد و غربگرا به‌دست دولت مردمی و با نشاط افتاده است


رئیس شورای عالی استان های سراسر کشور گفت: اولویت نیروهای انقلاب این بود که مدیریت را از یک دولت و شوراهای شهر لیبرال، غربگرا و ناکارآمد، به دولت و شوراهای مردمی و با نشاط منتقل کنند.

به گزارش فارس، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان های سراسر کشور در هشتمین کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی که بصورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، افزود: اولویت‌های ما این بود که این دولت یعنی دولت سابق که یک دولت ناکارآمد، یک دولتی بود که با روش‌های لیبرالیستی و غربگرایانه، و غرب پرستانه کشور را اداره می‌کرد، فرمان اجرایی کشور را از دست او بگیریم.

وی اضافه کرد: ما در هدفگذاری هایی که کرده بودیم این بود که شوراهای شهر بتوانند مدیریت‌های شهری را از این نگاه راکت و بسیار ایستا خارج کنند. مدیریتی که خدمت را از مردم گرفته بود و شتاب و نشاط را از شهرها گرفته بود. امروز شما شاهد هستید که آن اولویت‌ها محقق شده است.

وی درباره دولت مردمی اظهار داشت: امروز یک دولت مردمی برسرکار هست، امروز دولتی هست که نه تنها برخی عناصرآن در مقابل آقا نیستند، بلکه خودش را سرباز تمام نمای انقلاب و رهبری می‌داند. این به نظرم نکته حائز اهمیتی است.

وی یادآور شد: امروز دیگر ما حرف‌های ساختارشکنانه از برخی عناصر دولت نمی‌بینیم، از شهرداری‌ها نمی‌بینیم. امروز می‌بینیم که مدل خدمت در کشور راه افتاده و مردم احساس می‌کنند که یک دولتی دارند و یک مدیریت شهری دارند که در تلاش هست که مشکلات آنها را رفع بکند. اقتدار را در کنار خدمت به مردم هدیه بکند. این به نظر من آن آورده‌ای است که من و شما و همه عزیزانی که در این مدل و در این جریان نقش آفرینی کردند معترفند که این هدف اولیه حاصل شده  است.

وی در عین حال تاکید کرد: من، شما و همه دوستانی که در این فرایند نقش آفرینی کردند،ممکن است انتقادهایی به برخی انتصابات داشته باشند، انتقادهایی به کندی بعضی از حرکت‌ها داشته باشند، انتقاد به فقدان شتاب مورد نظرشان در جریان انقلاب برای خدمت داشته باشند؛ اینها نقدهایی هست که بعضا وارد است و همه ما باید به دنبال رفع آنها باشیم.

سروری گفت: اما ما، شما و همه دوستانی که روزی تمام آرزوی مان این بود که روزی را ببینیم که این نگاه غربگرایانه بر کشور حاکم نباشد و ما شاهد شکل گیری جریان انقلاب در عرصه‌های مختلف باشیم این هدف محقق شده و این باقیات الصالحاتی است که به واسطه زحمات شما در نقطه نقطه کشور شکل گرفته و ان شاء الله، این مسائل نیز با آسیب شناسی و با حضور جدی شما در عرصه‌های مختلف برطرف خواهد شد.

رئیس شورای عالی استان ها خطاب به اعضای کنگره جمعیت ایثارگران گفت:  خوشحال هستم که این توفیق نصیبم شد که خدمت شما ارادت و سلام داشته باشم. این سلام و ارادت را از کنار مضجع شریف آقا علی بن موسی رضا خدمت شما دارم.  ان چیزی که روشن و مبرهن هست اینکه جریان ایثارگران و حزب ایثارگران جمعیتی است که می‌شود گفت بیشترین نقش را در تحول مدل‌های سیاسی جریان انقلاب توانسته ایجاد بکند. انتقال از روش‌ها و رویکردهای سنتی به روش‌های از پایین به بالا و به نوعی فرایندسازی برای رسیدن به لیست.

وی افزود: می‌ توان گفت که سهم تاثیر جمعیت ایثارگران در پازل انتخاباتی کشور، اگر نگوییم بی نظیر هست، حتما کم نظیر هست و تحول اساسی در رویکردهای سیاسی انتخاباتی در کشور با برنامه ریزی و مدل‌هایی بود در هر زمان تحت عنوانی آبادگران، اصولگرایان و جریان انقلاب و شورای ائتلاف مطرح شد.

وی گفت: همه اینها گویای این مطلب است که بلوغ سیاسی جریان انقلاب و رسیدن به سطحی که حتی رقبا و دشمنان جریان انقلاب اسلامی اعتراف می‌کنند که جریان انقلاب از یک بالندگی و از یک شتاب بسیار مثبت سیاسی در جهت به کار گیری روش‌ها و مدل‌های پویا و موثر سیاسی برخوردار شده است

وی یادآور شد:  اگر نگاه کنید قبل از انتخابات آبادگران و شورای دوم، جریان انقلاب یک فرایند رسوبی و خیلی ایستایی را در نگاه سیاسی ایفا می‌کرد، اما از آن زمان می‌شود گفت یکی از محورهای عمده و تاثیرگذار که جریان ایثارگران و برخی دیگر از نیروهای انقلاب، موسس آن بودند، توانستند مدل جدیدی را ایجاد بکنند.

 دبیر اجرایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تاکید کرد: مهمترین موضوع این مدل سازی‌ها، حضور و مشارکت مردم در فرایندی بود که بتواند از نگاه بخشی و نگاه به تعبیر من، کسانی که دور یک میز بنشینند و برای جریان انقلاب تصمیم بگیرند خارج کرد و توانست مولفه‌های بسیار موثری را در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها برای رویکردهای انتخابات خلق کند.

پرویز سروری گفت: ما در شورای ائتلاف، اعتراف می‌کنیم که جریان ایثارگران یکی از بالاترین سهم‌های تاثیر را در شکل گیری این مدل و اجرا شدن این مدل ایفا کرد و فکر می‌کنم همه شما و ما معترف هستیم که این حرکت طوفنده و این حرکت مشارکت پذیر بود که باعث شد اولین بار کل کشور را مطالعه کنیم و برای اولین بار تمام انتخابات حوزه‌های انتخاباتی، براساس نظرسنجی شکل گرفت، تشکیل مجامع و تصمیم سازی مجامع برای تصمیم نهایی و لیست از نکات بسیار مثبتی بود که به واسطه همین فرایندسازی‌ها شکل گرفت، حضور جوانان، حضور بانوان و به شکلی که بدنه اجتماعی جریان انقلاب احساس کرد که در بستر لیست مداخله و تاثیر گذاری دارد.

عضو شورای شهر تهران گفت: ممکن هست همه شما نقدهایی بر وضعیت موجود، شکل گیری دولت، شهرداری در سطح کشور و شوراها ی شهر داشته باشید اینها طبیعی هست. ما نمی‌توانیم در یک ساخت سیاسی همه مطلوب‌های خودمان را یکباره محقق شده ببینیم. ممکن هست دوستان ما این نقدها را داشته باشند. اما این نکته بسیار حائز اهمیت هست که ما بررسی داشته باشیم و با خودمان این سوال را مطرح کنیم  که ما چه چیزهایی را تعقیب می‌کردیم، اولویت‌های ما چه بود و آن نگاهی که ما در این عرصه ارائه کردیم چه بود.

سروری رئیس شوراهای عالی استان های سراسر کشور گفت: من جا دارد به عنوان خادم شما در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از همه زحماتی که دوستان ما در کشور کشیدند و به شورای ائتلاف با همه نقدهایی که به ما داشتند، کمک کردند و  این اتفاق مهم را رقم زدند، تشکر کنم.

وی درپایان درخواست کرد: نکات پیشنهادی و نقد خودتان را به شورای ائتلاف، بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای به ما منتقل کنید. تا ما در ادامه روندی که آغاز کرده ایم،  ان شاءا… از نقطه نظر شما بهره مند شده و توفیقات بیشتری را برای مردم رقم بزنیم.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا