سیاسی

منافع ملی را به ۴ کشور اروپایی گره نزنیم/مساله FATFرا سیاسی نکنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه تصمیم‌گیری درخصوص FATF نباید سیاسی و جناحی باشد، گفت: جانبداری جناحی در خصوص FATF، ابتکار عمل را به دست غربی‌ها می‌دهد.

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره پیوستن ایران به FATF، گفت: در خصوص FATF باید بدون توجه شانتاژهای رسانه‌ای داخل و خارج و فقط با نظر به منافع ملی کشور تصمیم گرفته شود. کشورهای غربی عادت دارند که همیشه با بزرگ نمایی و تحریف، خواسته خود را بر سایر کشورها تحمیل کنند.

وی ادامه داد: اگر منافع ملی کشور ایجاب می‌کند که FATF را نپذیریم، نباید به سمت پذیرش آن حرکت کنیم. FATF موضوعی بین‌المللی و مرتبط با منافع ملی کشور است. با این موضوع نباید برخورد سیاسی یا جناحی کرد. جانبداری سیاسی و جناحی در خصوص FATF، ابتکار عمل را به دست غربی‌ها می‌دهد.

مالکی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای در داخل کشور، فعالین اقتصادی کشور را می‌ترسانند و می‌گویند در صورت عدم پیوستن به FATF نمی‌توانیم با دنیا مبادلات مالی داشته باشیم. این موضوع کاملاً غلط و غیر منصفانه است. ما در شرایط به مراتب بدتر توانستیم با دنیا مبادلات مالی داشته باشیم و این روند نیز ادامه خواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: یکی از مهمترین اشتباهات و مغفولات سیاست خارجی ایران بی توجهی به ظرفیت کشورهای همسایه است. در صورتی که ظرفیت کشورهای همسایه فعال شود، مشکلات ارزی و صادراتی ایران حل خواهد شد. گره زدن منافع کشور به ۴ کشور غربی اشتباه است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا