سیاسی

نباید مجوز به نیروگاه‌ها برای استفاده از سوخت مازوت داده می‌شد

آصفری در صحن مجلس:

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: شورای عالی امنیت ملی نباید به وزارت نفت مجوز استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها را می‌داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن آصفری در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۶ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی اظهار داشت: طبق قانون هوای پاک وزارت نفت وظایفی بر عهده دارد و باید سوخت استاندارد در اختیار نیروگاه‌ها قرار دهد.

وی بیان کرد: متأسفانه وزیر نفت هر گاه در اجرای وظایف قانونی خود در جهت اجرای قانون هوای پاک کم می‌آورد، از شورای عالی امنیت ملی مایه می‌گذارد. قضیه از این قرار است که وزارت نفت به شورای عالی امنیت ملی نامه‌ای ارسال کرده تا نیروگاه‌های کنار شهر از سوخت مازوت استفاده کنند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آیا شورای عالی امنیت ملی کار دیگری ندارد که به موضوع استفاده سوخت مازوت در نیروگاه‌ها ورود کرده است؟ این مساله از این لحاظ حائز اهمیت است که استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها منجر به تشدید آلودگی هوا می‌شود.

آصفری اظهار داشت: سوال بنده آن است استفاده نیروگاه‌ها از سوخت مازوت چه ارتباطی به شورای عالی امنیت ملی دارد؟ وزارتخانه‌ها باید به نیروگاه‌ها سوخت استاندارد دهند چرا که این مساله منجر به کاهش آلودگی هوا می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا