سیاسی

نظارت کدام نهاد بر بازار میوه و گوشت باید تقویت شود؟/ ارتباط فقدان سامانه توزیع با گرانی‌ها


عضو کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه شبکه توزیع میوه و گوشت به هیچ‌وجه مناسب نبوده به بیان راهکار در این زمینه پرداخت.

علی حدادی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به افزایش قیمت مرغ، تخم‌مرغ و ماهی و عدم نظارت بر توزیع آن اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم بازار میوه و بازار گوشت قرمز و سفید است. این در حالی است که این بازار در زمره مایحتاج عمومی مردم بوده و نیازهای آنها را  تأمین می‌کند که می‌طلبد نظارت بر آن بسیار جدی باشد.

وی افزود: شبکه توزیع میوه و گوشت در کشور به هیچ‌وجه مناسب نبوده و مدیران آن نظارتی بر این موضوع ندارند؛ این در حالی است که شاهد عدم مسئولیت‌پذیری بخش‌های مختلف کشور در این باره هستیم لذا از وزیر جهاد و وزیر صمت می‌خواهم که به بخش‌های زیرمجموعه خودشان دستور دهند نظارت بر این موضوع را بسیار جدی در نظر بگیرند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور تصریح کرد: بازار میوه و کالاهای اساسی ارتباط مستقیمی با وزارت جهاد دارد. این در حالی است آقای ساداتی‌نژاد دارای روحیه انقلابی و جهادی است و مردم و نمایندگان از این عضو کابینه انتظار جدی دارند که نظارت جدی بر این موضوع داشته باشد و بساط دلالان و واسطه‌گران را هرچه زودتر برچیند.

حدادی گفت: تولیدکننده با زحمت فراوان توانسته محصول کشاورزی و دامی خود را آماده عرضه به بازار کند اما منفعت اصلی را دلال می‌برد و عملاً مردم که مصرف‌کننده نهایی هستند متضرر می‌شوند.

وی افزود: تأمین مایحتاج اصلی و کالاهای اساسی مردم با قیمت گران ظلم در حق آنان است لذا مسئولان وزارت جهاد کشاورزی بایستی با اقدام عاجل و به موقع و اصلاح شبکه توزیع و نظارت بر آن، نگرانی‌های مردم را برطرف کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور اظهار داشت: ایرادهای شبکه بازارگاه که مسئولیت توزیع نهاده‌های دامی را برعهده دارد، با اصرار مجلس و کمیسیون کشاورزی برطرف شد که از همین ظرفیت می‌توانیم برای توزیع و نظارت بر بازار میوه هم استفاده کنیم. لذا نبایستی با کوتاهی در مسئولیت شاهد سودجویی دلالان و جولان آنها باشیم که توانسته‌اند از زحمات کشاورز و دامدار نهایت استفاده را برای خود ببرند.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا