سیاسی

نماینده کلیمیان در مجلس دهم: لانه جاسوسی تسخیر نمی‌شد انقلاب به اهدافش نمی‌رسید


سیامک مره صدق گفت: اگر تسخیر لانه جاسوسی اتفاق نمی‌افتاد ممکن بود انقلاب در رسیدن به اهدافش موفق نباشد و خطراتی همچون کودتا و امثال آن در کمین این حکومت انقلابی بود.

سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان ایران در مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به سالروز ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی گفت: همانطور که امام راحل فرمودند ۱۳ آبان یکی از گام‌های بسیار مهم انقلاب مردم ایران بود.در ۱۳ آبان ما با تصرف لانه جاسوسی و اعلام رسمی استکبارستیزی‌مان در دو جهت کار بزرگی انجام دادیم.

وی افزود:‌ ابتدا در داخل کشور عناصر وابسته به آمریکا را که به نحوی آرام آرام به دنبال برگرداندن سلطه آمریکا و برقراری روابط با جهان سلطه با همان مکانیسم زمان پهلوی بودند را از صحنه سیاست حذف کردیم.

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم اظهار داشت: از سوی دیگر پیام مبارزه با استکبار خودمان را به گوش همه مردم دنیا رساندیم و به همه دنیا ثابت کردیم که ابهت آمریکا یک ابهت پوشالی است و هیچ دلیلی وجود ندارد که آمریکا بخواهد خارج از محدوده جغرافیایی خودش و خارج از مرزهایش برای دیگر کشورهای دنیا تعیین تکلیف کند.

مره‌صدق خاطرنشان کرد: ما ۴۰ سال است به همه دنیا ثابت کرده‌ایم می‌شود به آمریکا وابسته نبود، می‌شود به امپریالیسم باج نداد و می‌شود زندگی و پیشرفت کرد و می‌توان زیرساخت‌ها را با اتکا به منابع داخلی توسعه داد.

وی افزود: البته به خاطر کارشکنی‌هایی که آمریکا و ایادی‌اش می‌کنند راه پیش‌رو راه همواری نیست منتهی مردم ایران این دشواری‌ها را تحمل کرده‌اند و حاضرند که برای پیاده کردن اوامر مقام معظم رهبری هم به رفتار خودشان ادامه دهند.

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم اظهار داشت: آخرین باری که یکسری از افراد در ایران پیدا شدند که با وجود همه هشدارهای مقام معظم رهبری متأسفانه به آمریکا اعتماد کردند و با یک پیمان چندجانبه‌ای که یک طرف آن هم آمریکا بود جشن گرفتند و به هم تبریک گفتند هم بار دیگر به ما ثابت شد که نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد.

مره‌صدق خاطرنشان کرد: فرمایش تاریخی مقام معظم رهبری که فرمودند اتفاقی که در دولت قبل افتاد باید عبرت باشد به نظر من بزرگ‌ترین درس تاریخی بود که ما توانستیم بگیریم.

وی افزود: همیشه باید بدانیم ذوق‌زده شدن و سراسیمه شدن و به سمت آمریکا رفتن منافعی برای هیچکس در پی ندارد کشورهایی که در زیر سلطه آمریکا اداره می‌شوند کدام یک از شرایط خوبی برخوردار هستند و مردم‌سالاری در آنها پیاده‌سازی شده است.

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم اظهار داشت:‌همه مردم دنیا و به ویژه مردم منطقه خاورمیانه به علت آشنایی با ارزش‌های انقلاب ایران آگاه شده‌اند که به هیچ وجه نباید با آمریکا و به رژیم صهیونیستی اطمینان و به آنها کمک کرد.

مره‌صدق خاطرنشان کرد:‌ متأسفانه یکسری از حکومت‌های منطقه دچار اشتباه اساسی شده‌اند و به جای اینکه دوست‌های استراتژیک خود را از بین همسایگانشان انتخاب کنند از همسایه‌هایی که اشتراک فرهنگی و محیطی بیشتری با آنها دارند متحدین خود را انتخاب کنند در دوردست‌ها به دنبال متحد استراتژیک می‌گردند.

وی افزود: مطمئناً کشوری که از دوردست‌ها به خلیج‌فارس آمده و در اینجا ناوگان مستقر کرده برای اینکه به گردش آزاد نفت بر اساس منافع خودش نظارت داشته باشد اگر منافع هر یک از کشورهای دیگر منطقه هم با منافعش در تضاد قرار گیرد آنها را هم دچار تحریم می‌کند.

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم اظهار داشت: مطمئنا رژیم صهیونیستی در این منطقه هیچ کاری ندارد و حضورش هم در این منطقه به نفع هیچ یک از کشورها نیست و تنها حاصلی که دارد باعث تهییج مردم کشورها می‌شود و ممکن است حتی شرایط داخلی و سیاسی آن کشورها را هم دچار آسیب کند.

مره‌صدق خاطرنشان کرد: ما همیشه دوست داریم منطقه، منطقه آرامی باشد و ایران معتقد است که دخالت در کشورهای همسایه هیچ معنایی ندارد بلکه فکر و فرهنگ آزادگی است که می‌تواند دنیا را تسخیر کند. امروز ملت‌های منطقه بیدار شده‌اند و حاضر نیستند زیر بار حکومت‌های تک‌نفره بروند.

وی افزود: امروز تنها کشوری که در منطقه مردم‌سالاری در آن واقعا اجرا می‌شود و مردم مستقیما در تعیین سرنوشت خود دخیل هستند کشور ایران است و علت آن هم قطع رابطه با آمریکا است.

نماینده نماینده کلیمیان ایران در مجلس دهم در پایان گفت:‌ واقعیت امر این است که اگر تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸ اتفاق نیفتاده بود نه تنها امکان داشت که انقلاب در رسیدن به اهدافش موفق نشود بلکه خطراتی مثل کودتا و تباهی‌هایی برای بازگرداندن حکومت‌های شکسته خورده و از بین رفتن کشور ایران در کمین این حکومت انقلابی بود اما هوشیاری مردم و دانشجویان پیرو خط امام در آن زمان باعث شد تا شاهد اتفاق مناسبی در تاریخ انقلاب باشیم.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا