سیاسی

هزاران لیتر سوخت از یک باند قاچاق بزرگ کشف و ضبط شد

هزاران لیتر سوخت از یک باند قاچاق بزرگ کشف و ضبط شد


رئیس کل دادگستری اصفهان با اشاره به انهدام یک باند قاچاق گسترده سوخت در استان گفت: پرونده مفتوح و تحقیقات تا شناسایی کامل تمامی عوامل دخیل درآن ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌ اسداله جعفری اظهار کرد: در پی انجام تحقیقات تخصصی توسط ضابطین دادگستری یک شبکه سازمان یافته قاچاق سوخت، شناسایی و با تشکیل پرونده و صدور دستورات لازم قضایی اعضای آن دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در مراحل اولیه تحقیقات مشخص شد افرادی با تشکیل یک باند و بکارگیری تعدادی از عوامل مرتبط با چند پالایشگاه مادر در استان‌های جنوبی و مرکزی کشور مقادیر قابل توجهی از فرآورده‌های نفتی به ویژه نفت گاز را از داخل کشور جمع آوری و با استفاده از تانکر‌های حمل سوخت به استان‌های جنوبی و شرقی رسانده و از طریق مرز دریایی و خشکی این فرآورده‌ها را با قیمت بسیار بالا قاچاق می‌کردند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: با اشراف و رصد کامل اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در نیروی انتظامی استان اعضای اصلی این باند و شیوه و شگرد‌های آنان، شناسایی و با هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات مشترک دستگیر شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری بیان کرد: در جریان رسیدگی به این پرونده هزاران لیتر سوخت در محل‌های دپوی این باند و تانکر‌های محلی سوخت، کشف و همچنین ۶۰ محل دپوی سوخت، حدود ۱۰ تانکر و خودروی سبک و سنگین حمل سوخت قاچاق، شمش طلا، مزرعه کشت خشخاش و ده‌ها دستگاه خودروی لوکس، مشروبات الکلی و مواد مخدر کشف و ضبط شد.

وی یادآور شد: تاکنون ۴۵ نفر از اعضای این باند شناسایی و دستگیر شده و در همان مراحل اول تحقیقات به جرایم خود اعتراف کرده‌اند. پرونده مفتوح و تحقیقات تا شناسایی کامل تمامی عوامل دخیل در پرونده ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اعلام اینکه اعضای این باند با اقدامات مجرمانه و گسترده‌ای که انجام داده اند ده‌ها میلیارد تومان سود حاصل از قاچاق را تصاحب کرده اند، در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با همکاری نیروی انتظامی استان بدون هیچ ملاحظه‌ای مبارزه همه جانبه با فساد و قاچاق را در دستور کار داشته و این پرونده را نیز با سرعت و دقت کامل در شعبه ویژه رسیدگی و وفق قانون با صدور حکم قاطع با عوامل و مجرمان آن برخورد خواهد کرد.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا