سیاسی

چگونه به‌صورت الکترونیکی رأی دهیم؟

انتخابات در دومین مرحله دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام‌الکترونیک برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز در 22 حوزه انتخابیه کشور، در حال برگزاری است.

 

با هماهنگیِ وزارت کشور و شورای نگهبان، انتخابات،  در مرحله اول در حوزه‌های انتخابیه رشت و خمام، قم، ملایر و آبادان  به صورت تمام‌الکترونیک برگزار شد و در این مرحله انتخابات در حوزه‌های «تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر» به صورت تمام‌الکترونیکی برگزار می شود.

در فیلم زیر، شیوه‌ی رأی‌دهیِ الکترونیکی را مشاهده می‌کنید:

.

طبق قوانین و مقررات انتخابات مجلس شورای اسلامی، شرکت‌کنندگان در مرحله دوم انتخابات مجلس باید شرایط زیر را داشته باشند:

1- رای‌دهندگان باید از میان متولدین 21 اردیبهشت‌ سال 1385 به قبل باشند.

2- کسانی‌که در مرحله اول انتخابات شرکت کردند فقط می‌توانند در همان حوزه انتخابیه مرحله اول، رای دهند.

3- کسانی‌که در مرحله اول انتخابات شرکت نکردند می‌توانند در هر حوزه‌ای که مرحله دوم انتخابات در آن برگزار می‌شود، رای دهند.

4- براساس تبصره 5 ماده 10 اصلاحی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، در انتخابات میان‌دوره‌ای حوزه‌های انتخابیه هر دوره مجلس کسانی حق رأی دارند که در انتخابات قبلی آن دوره در همان حوزه رأی داده باشند یا در هیچ‌یک از حوزه‌های انتخابیه شرکت نکرده و رأی نداده باشند.

انتهای پیام/

 

آگهی
سیاسی

چگونه به‌صورت الکترونیکی رأی بدهیم؟

در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه‌های تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر انتخابات تمام‌الکترونیک خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، جمعه 21 اردیبهشت‌ماه مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در 22 حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد. در دور اول انتخابات که جمعه 11 اسفند برگزار شد، 245 نماینده منتخب شدند و سرانجام 45 کرسیِ دیگرِ مجلس، به مرحله دوم کشیده شد.

با هماهنگیِ وزارت کشور و شورای نگهبان، در دور اول در حوزه‌های انتخابیه رشت و خمام، قم، ملایر و آبادان انتخاباتِ تمام‌الکترونیک داشتند و در این مرحله، حوزه‌های «تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر» انتخابات الکترونیکی دارند.

در فیلم زیر، شیوه‌ی رأی‌دهیِ الکترونیکی را مشاهده می‌کنید:

.

انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا