سیاسی

باید مراقب باشیم به خاطر دنیای دیگران، عاقبت خود را خراب نکنیم

باید مراقب باشیم به خاطر دنیای دیگران، عاقبت خود را خراب نکنیم


سخنگوی دولت با بیان اینکه باید مراقب باشیم که به خاطر دنیای دیگران، عاقبت خود را خراب نکنیم، گفت: در ایام انتخابات باید ببینیم چه کسی را انتخاب می‌کنیم. این انتخاب ما تنها در کشور خودمان اثرگذار نیست بلکه در منطقه و دنیا اثرگذار است. 

به گزارش ایلنا، علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیأت دولت عصر پنجشنبه ۱۰ خردادماه در جریان سفر یک روزه خود به استان فارس، در دانشگاه شیراز حاضر شد و در جمع دانشجویان به سخنرانی پرداخت.

سخنگوی دولت گفت: شهید بهشتی نکته‌ای در بیانات‌شان دارند که می‌فرمایند انسان مفهومی شدنی است؛ یعنی خود را باید بسازد تا به جایگاهی که می‌خواهد برسد. بعضی انسان‌ها تأثیرپذیری زیادی از دیگران دارند ولی برخی دیگر از درون می‌جوشند و خودساخته هستند. از این مرحله نیز یک مرتبه بالاتر این است که انسان نه‌تنها مسیر خود را خودش انتخاب کند، بلکه نسبت به دیگران نیز اثرگذار باشد. کسی که فعالیت تشکلی دانشجویی می‌کند، ادعا دارد که در این مرحله آخر قرار دارد.

وی افزود: کسی که فعالیت تشکلی دانشجویی می‌کند، خودش باید به این مرحله برسد که چه باید کرد و بعد نیز دست دیگران را بگیرد و هدایت کند. ایامی مانند روزهای منتهی به انتخابات، برای انجمنی‌ها بسیار مهم است. خداوند برای رشد یافتن و قوام پیدا کردن حرکت انسان‌ها، شب قدرهایی را قرار داده است که ایام انتخابات را از جمله شب‌های قدر دانست.

سخنگوی دولت ادامه داد: نتیجه انتخابات را نباید صرفاً محدود به یک دوره ۴ ساله دانست؛ بلکه ریل گذاری در این دوره‌ها آینده کشور را می‌سازد. مثلاً شهید طهرانی مقدم و یارانشان در دوران دفاع مقدس مسیری برای توسعه موشکی کشور طراحی کردند که امروز پس از ۴۰ سال و در عملیات وعده صادق نتیجه آن را می‌بینیم.

بهادری جهرمی اظهار کرد: امثال شهدای خدمت به این شب‌های قدر جمعی توجه بسیاری داشتند؛ به عنوان مثال شهید آیت‌الله رئیسی در قضیه سیستان و بلوچستان می‌گفت مردم باید ببینند که ما کنارشان هستیم. در حقیقت ایشان نمی‌توانست کنار مردم نرود. این شهید بزرگوار از قبل خود را ساخته بود و در لحظه اثرگذاری ورود می‌کرد و مثال آن در حوادث مختلف اعم از زلزله بندرعباس، کمبود دارو، هک شدن پمپ بنزین‌ها و… عیان بود که رییس‌جمهور شهید شخصاً در میدان حضور می‌یافت.

سخنگوی دولت با بیان اینکه نمونه دیگر در میدان بودن این است که برنامه‌ریزی و کار کارشناسی انجام دهیم، گفت: در ایام انتخابات باید خود را بسازیم. دقت ما در شب‌های قدر باید مضاعف باشد و در میدان باشیم چرا که اگر در میدان نباشیم نمی‌توانیم اثرگذار باشیم و رشد پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم که در چه میدانی و به دنبال چه هستیم. اگر دنبال قدرت هستیم، یعنی قدرت طلبیم اگر دنبال ثروت هستیم، یعنی ارزشمان در حد پول است؛ اما اگر یاد بگیریم در همه عرصه‌های خدمت‌رسانی و اثرگذاری فردی و اجتماعی دنبال خدا باشیم، ارزش کارمان بالا می‌رود پس در همه عرصه‌ها فقط دنبال خدا باشیم.

بهادری جهرمی با بیان اینکه باید مراقب باشیم که به خاطر دنیای دیگران، عاقبت خود را خراب نکنیم، گفت: در ایام انتخابات باید ببینیم چه کسی را انتخاب می‌کنیم. این انتخاب ما تنها در کشور خودمان اثرگذار نیست بلکه در منطقه و دنیا اثرگذار است. اینکه جمهوری اسلامی بعد از ماجرای طوفان‌الاقصی چه موضعی گرفت، فضای جهان را نسبت به اقدامات ضدانسانی صهیونیست‌ها تغییر داد.

سخنگوی دولت بیان کرد: زمانی با انتخاب خود، کلید حل همه مشکلات را در ارتباط با آن ۵ کشور می‌دانیم؛ اما زمانی به چند جانبه‌گرایی و تغییر هندسه قدرت ضریب می‌دهیم و اینکه کلید حل مشکلات در دستان خود مردم و ارتباط با همه کشورهاست نه فقط ۵ کشور.

وی با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی، خدا را در خدمت به خلق پیدا می‌کرد، اظهار کرد: شهدای خدمت نزدیک شدن به خدا را در خدمت به خلق می‌دیدند و در آن جست‌وجو می‌کردند و اطاعت از ولی را واجب می‌دانستند. شهید رئیسی کلید حل مسائل را در دستان مردم می‌دانست و این همان کاری بود که انبیا و ائمه انجام دادند. شهدای خدمت این مدلی بودند که ظرفیت خود مردم را فعال کنند. چنانچه شهید جمهور با نخبگان، جوانان و نگاه‌های مختلف سیاسی جلسه برگزار می‌کرد تا سخنان آنان را بشنود و ظرفیت‌های آنان را شناسایی کرده و ضریب دهد.

وی با تصریح اینکه در شب‌های قدر انتخابات که کمتر از ۳۰ روز دیگر فرصت داریم، اگر مسیر درست را انتخاب کنیم، اثرش را خواهیم دید، گفت: طبیعتاً از دانشگاهیان انتظار می‌رود که در این ایام بسیار فعال‌تر باشند و هم‌افزایی کنند تا به صورت جمعی خدمت را به صورت مضاعف پیش ببریم.

 بهادری جهرمی همچنین به جوانگرایی شهید آیت‌الله رئیسی اشاره کرد و گفت: جوانگرایی یک کلمه است و خیلی‌ها شعار آن را می‌دهند اما شهید آیت‌الله رئیسی آن را عملی کرد. صبر و اعتماد می‌کرد و امروز مشاهده می‌کنیم ده‌ها جوان در سطوح بالا در دولت فعالیت می‌کنیم به طوری که یک سوم دولت سیزدهم جوان است. هر کسی چنین اعتماد و فرصت دهی به جوانان نمی‌کند.

سخنگوی دولت اضافه کرد: شهید آیت‌الله رئیسی راه بزرگی را طی کرد و جوانگرایی انجام داد و باید مراقب باشیم که این میراث را حفظ کرده و عقب‌گرد نکنیم. زمانی در این کشور وزیری داشتیم که ۳۰ سال وزیر بود و با آن مدل حکمرانی، جوانان هیچگاه امید به پیشرفت و مشارکت در آینده را نداشتند. اینکه می‌گوییم میراث شهید آیت‌الله رئیسی را پاس بداریم و عقب‌گرد نداشته باشیم، یعنی همین مسیر را ادامه دهیم و در انتخاب خود اخلاق‌مداری، وقت‌گذاری، جوان‌گرایی، ولایت‌مداری و… را مدنظر قرار دهیم.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا