شهرستان ها

آتش به ۲۵۰ هکتار از عرصه های پارک ملی گلستان خسارت زد

گرگان- مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از خسارت حریق به ۲۵۵ هکتار از عرصه های پارک ملی گلستان خبرداد.

محمدرضا کنعانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حریق در پارک ملی گلستان از چهارشنبه هفته گذشته در منطقه دره شمالی پارک ملی آغاز و به هشت هکتار از عرصه ها آسیب وارد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان افزود: در روز پنجشنبه (۲۵ آذر) در منطقه کندسکوه حدفاصل پارک ملی و منطقه حفاظت شده لوه حریق دوم حادث و در همان روز اطفا شد.

طبق گفته وی مساحت پهنه حریق دوم دو هکتار برآورد شده است.

کنعانی ادامه داد: در روز پنجشنبه حریق دیگری در منطقه بیله کوه پارک ملی گلستان اتفاق افتاد که ۱.۵ هکتار در آتش سوخت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: حریق چهارم در روز جمعه در منطقه قوشه چشمه پارک ملی گلستان حادث شد که با توجه به شرایط وزش باد و وضعیت توپوگرافی منطقه عملیات اطفا تا روز یکشنبه (۲۸ آذرماه) ادامه یافت.

به گفته وی مساحت درگیر حریق ۲۴۳ هکتار برآورد شده است.

کنعانی ادامه داد: حریق پنجم روز دوشنبه در مرز و خارج از محدوده پارک ملی گلستان حادث شد که به دلیل وزش باد شدید عملیات اطفاء تا ۳۰ آذر ماه ادامه یافت و مساحت آن توسط منابع طبیعی اعلام خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: از روز چهارشنبه تا روز پنجشنبه هفته جاری حریقی در منطقه گزارش نشده ولی حضور شبانه‌روزی نیروها با هدف پایش و پاکسازی منطقه از کنده های نیمه سوخته در حال انجام است.

وی اضافه کرد: با توجه به پایش هوایی و گزارش گروه های اعزامی حریق فعال رویت نشده و منطقه از آتش پاکسازی شده است.

کنعانی بیان کرد: عملیات اطفاء حریق به صورت زمینی با بهره‌گیری از ظرفیت اداره کل محیط زیست، منابع طبیعی، سپاه، نیرو های بسیجی و مردمی شهرستان های مختلف انجام شد و تعداد ۹۵۰ نفر روز در این عملیات مشارکت داشتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان ادامه داد: ۶ اکیپ آتش‌نشانی، دو اکیپ هلال احمر، یک اکیپ اورژانس و نیروی انتظامی به صورت مستمر در عملیات مشارکت داشتند.

وی اضافه کرد: عملیات اطفاء هوایی با بهره‌گیری از ظرفیت دو فروند بالگرد هوافضا سپاه و یک بالگرد هلال احمر به تعداد ۷۴ سورتی پرواز انجام شد.

کنعانی گفت: حریق های فوق برگ های خشک انباشته در کف عرصه بوته‌ها و درختچه‌ها و کنده های افتاده و درختان سرما خشک را تحت تاثیر قرار داد و هیچ گونه تلفات جانوری مشاهده نشده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا