شهرستان ها

اجرای طرح اطعام حسینی در محرم/۴۲ فرزند محسنین حامی ندارند

بیرجند- معاون کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح احسان و اطعام حسینی در محرم امسال گفت: ۴۲ فرزند طرح محسنین در خراسان جنوبی فاقد حامی هستند.

احمد رفیعی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ماه محرم امسال طرح احسان حسینی و اطعام حسینی را با محوریت و همکاری ۱۰۶ مرکز نیکوکاری خراسان‌جنوبی برگزار خواهیم کرد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در راستای اجرای طرح اطعام حسینی پخت غذا برای نیازمندان و محرومان تحت پوشش را در ۷۲ آشپزخانه خواهیم داشت.

رفیعی گفت: برنامه‌ریزی ما بر این است که در دو ماه محرم و صفر بتوانیم ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم را بین نیازمندان و محرومان توزیع کنیم و کار را از اولین روز ماه محرم آغاز خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: در طرح احسان حسینی نیز تهیه اقلام و ملزومات بهداشتی چون ماسک و مواد ضدعفونی کننده و … را با همکاری خیرین تهیه خواهیم کرد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: نیکوکاران می‌توانند از طریق مراجعه به ادارات امداد خراسان‌جنوبی، مراکز نیکوکاری و یا از طریق سرشماره *۸۸۷۷*۱# در این دو طرح مشارکت کنند.

رفیعی اظهارکرد: در استمرار پویش ایران مهربان در ماه محرم نیز بحث حامی یابی برای ایتام تحت سرپرست و فرزندان محسنین را برای افزایش سرانه آنان خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۲ فرزند محسنین در خراسان‌جنوبی فاقد حامی هستند، یادآور شد: بیشتر مردم تمایل برای حامی شدن ایتام دارند و این در حالی است که وضعیت کودکی که پدر او بیمار و از کارافتاده و … است از یک فرد یتیم بهتر نیست و او هم نیازهای جدی دارد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سرانه کمک به فرزندان محسنین در حال حاضر ۲۳۰ هزار تومان است، یادآور شد: تلاش ما بر این است که با جذب حامی این سرانه را به ۴۰۰ هزار تومان برسانیم تا نیازهای حدأقلی یک فرزند محسنین تا حدی رفع شود.

رفیعی یادآورشد: سرانه کمک در اکرام ایتام و فرزندان محسنین به طور متوسط ۳۱۷ هزار تومان است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا