شهرستان ها

اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پایاب خدافرین و راه آهن

اردبیل – معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای تکمیل پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین و همچنین راه آهن اردبیل – میانه یک هزار میلیارد تومان منابع پرداخت خواهد شد.

محمدباقر نوبخت در جریان سفر به اردبیل و در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سفر نیم روزه به این استان از ۲ پروژه بسیار مهم و زیربنایی در استان اردبیل در حوزه آب و خاک و حمل و نقل ریلی بازدید کردیم.

وی با اشاره به پروژه آبیاری مزارع شمال استان از طریق پایاب سد خداآفرین خاطرنشان کرد: مراحل مختلف انتقال آب از این سد مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و قرار شد برای تکمیل بخش‌های نیمه تمام با تلاش پیمانکاران و پرداخت منابع مورد نیاز اقدامی سریع و عاجل انجام شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان منابع برای تکمیل این پروژه عظیم حوزه آب و خاک خبر داد و گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان مطالبه پیمانکاران قرار شد ظرف هفته‌های آینده از طریق سازمان برنامه و بودجه اختصاص یابد.

راه آهن اردبیل پارس‌آباد اجرایی خواهد شد

نوبخت پروژه زیربنایی راه آهن اردبیل – میانه را نیز یادآور شد و بیان کرد: خط ریلی اردبیل مراحل پایانی را سپری می‌کند و قرار است در ماه‌های آینده این پروژه مهم استان اردبیل به بهره‌برداری برسد.

وی به مصوبه سفر قبلی خود برای تأمین اعتبار مورد نیاز راه آهن اردبیل اشاره و تصریح کرد: ۶۶۰ میلیارد تومان منابع برای این پروژه پرداخت شد تا راه آهن اردبیل – میانه که از خطوط ریلی بسیار صعب‌العبور است تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سفر امروز نیز مقرر شد تا ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مورد نیاز به عنوان مطالبه پیمانکاران پرداخت شود که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم شاهد پرداخت این میزان اعتبار و تکمیل و افتتاح راه آهن اردبیل – میانه باشیم.

نوبخت افزود: ما بدون محدودیت اعتبار راه آهن اردبیل را طبق قولی که قبلاً دادیم به این پروژه زیربنایی پرداخت کردیم تا شرمنده اهالی غیور و غیرتمند اردبیل نباشیم.

وی ضرورت ادامه این خط ریلی را تا مناطق مرزی پارس‌آباد برای اتصال به جمهوری آذربایجان یادآور شد و بیان کرد: با اصلاحی که در قانون بودجه انجام شد راه آهن اردبیل به پارس‌آباد نیز مصوب شده که بعد از تکمیل مطالعات از سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا