شهرستان ها

استخدام ۳ درصدی معلولان در ادارات گلستان رعایت شود

گرگان- مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: در برخی ادارات گلستان قانون سه درصد به کارگیری معلولان رعایت نمی شود و باید با نظارت مسئولان حق آن ها را برگرداند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی حسینی بعدازظهر چهارشنبه در آئین گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت اظهار کرد: استان گلستان بیش از ۵۴ هزار معلول دارد که از این تعداد ۴۰ درصد معلول جسمی و حرکتی هستند و پس از آن معلولیت ذهنی با ۱۹ درصد رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه تعداد افراد دارای معلولیت در استان رقم قابل تاملی است و متاسفانه در برخی معلولیت‌ها رتبه برتر در کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: لازم است خانواده‌ها و مسئولان مربوطه همه با عزم جدی تلاش کنند آمار معلولان را کاهش دهند.

حسینی در خصوص خدمات بهزیستی برای کاهش معلولیت، بیان کرد: در بخش شنوایی همه افرادی که تازه متولد می‌شوند تحت پوشش قرار گرفته و کسانی که از نظر شنوایی دارای معلولیت هستند با سمعک و کاشت حلزون مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی گلستان ادامه داد: با غربالگری کودکان سه تا ۶ سال و معرفی افرادی که دچار کم بینایی و تنبلی چشم هستند به پزشکان متخصص برای کاهش معلولیت کودکان تلاش می‌کنیم.

حسینی بر انجام آزمایش‌های به موقع ژنتیک به عنوان راهی برای کاهش تولد افراد دارای معلولیت تاکید کرد و افزود: آزمایش ژنتیک برای افراد تحت پوشش بهزیستی ۱۰۰ درصد رایگان انجام می‌شود و سایر افرادی که تحت پوشش بهزیستی هم نیستند تا حدودی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

معلولان متقاضی مسکن در سامانه‌های اعلام شده ثبت نام کنند

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان اینکه در سال گذشته کار ساخت و بازسازی ۴۷۱ مسکن در بهزیستی گلستان انجام و در اختیار افراد تحت پوشش قرار گرفته است، گفت: امسال هم با تمام توان برای کمک به مسکن معلولان تلاش خواهیم کرد و لازم است افراد متقاضی مسکن در سامانه‌های اعلام شده ثبت نام و به مراکز بهزیستی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای هزار و ۶۰۱ نفر از معلولان با معرفی به مراکز و یا وام اشتغالزایی فرصت شغلی ایجاد شد، افزود: تمام توانمان را به کار خواهیم بست تا برای هزار و ۱۶۰ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی شرایط اشتغال را فراهم کنیم.

۱۲۰۰۰ نفر در نوبت مستمری بگیری بهزیستی استان گلستان هستند

حسینی ادامه داد: تعداد ۳۵ هزار نفر از جمعیت ۵۴ هزار نفری معلولان استان گلستان با دریافت مستمری حمایت می‌شوند و ۱۲ هزار نفر هم در نوبت دریافت مستمری هستند.

وی افزود: افراد تحت پوشش بهزیستی، حتی کسانی که مستمری دریافت نمی‌کنند با خدماتی مانند دریافت ویلچر و عصا و غیره حمایت می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی استان گلستان با بیان اینکه ۱۳.۵ درصد کارکنان بهزیستی گلستان از جامعه معلولان هستند افزود: طبق قانون به کارگیری معلولان، ادارات موظف هستند سه در صد کارکنان خود را از جامعه معلولان استخدام کنند ولی متاسفانه برخی ادارات این قانون را رعایت نمی‌کنند و لازم است با نظارت مسئولان به ادارات متخلف تذکر داده و حق معلولان ادا شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا