شهرستان ها

افزایش ۳ برابری پیش‌ثبت‌نام‌ انتخابات مجلس در خراسان رضوی

مشهد ـ رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به پیش‌ثبت‌نام ۳۶۷۲ نفر در خراسان رضوی برای حضور در انتخابات مجلس، گفت: این رقم نسبت به انتخابات مجلس یازدهم رشد سه برابری داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی طباطبایی در نشست خبری ظهر شنبه در مشهد اظهار کرد: دومین گام انتخابات ۱۴۰۲ که در اسفند ماه برگزار می‌شود تاکنون به خوبی پیش رفته است. گام اول استعفای مدیرانی بود که درخواست شرکت در انتخابات را داشتند. قدم بعدی همراه با صدور اعلامیه پیش ثبت‌نام با هدف راستی‌آزمایی مدارک مورد نیاز انجام شد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: در دوره‌های قبل زمان کافی برای بررسی همه موارد و مدارک نبود. به همین دلیل در این دوره قانون‌گذار این مراحل را تفکیک کرده است. در مرحله پیش ثبت‌نام مدارک متقاضیان ارزیابی شده و سپس افراد وارد مرحله قطعی ثبت نام می‌شوند.

وی عنوان کرد: علی رغم تبلیغ‌های رسانه‌ای در راستای عدم استقبال از انتخابات مجلس شورای اسلامی، استقبال خوبی به‌ویژه در استان خراسان رضوی انجام شده است.

طباطبایی در خصوص آمار ثبت‌نام اولیه نامزدان انتخابات گفت: سه هزار و ۶۷۲ نفر در استان خراسان رضوی پیش ثبت نام خود را کامل کردند. این تعداد بیش از سه برابر کسانی است که در دوره یازدهم ثبت نام کردند. ۳۷ درصد این افراد بین ۳۰ تا ۴۰ سال و ۳۶ درصد بین ۴۰ تا ۵۰ سال هستند. در مجموع ۷۳ درصد از ثبت‌نام کنندگان در سنین جوانی قرار دارند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در خصوص تقسیم‌بندی جنسیتی نامزدان گفت: ۸۴ درصد افرادی که در استان ثبت‌نام کردند آقایان و ۱۶ درصد بانوان هستند. ۶۷ درصد متقاضیان نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

وی بیان کرد: در حوزه انتخاباتی مشهد و کلات دو هزار و شش نفر پیش ثبت نام کردند که بیشترین تعداد در حوزه‌های انتخاباتی بوده است. با توجه به اینکه مشهد پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد، برای هر کرسی ۴۰۱ نفر رقابت خواهند کرد.

طباطبایی گفت: مهرماه نتیجه بررسی مدارک به خود متقاضیان اطلاع‌رسانی می‌شود. تا یک ماه بعد نیز متقاضیان فرصت پیگیری شکایات خود را دارند. ۲۷ مهر هم ثبت‌نام قطعی آغاز خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا