شهرستان ها

العطش روستاهای آب شهر ایران بلند است/«نیر» شهر جشنواره‌ها

نیر- امام جمعه شهرستان نیر گفت: صدای العطش روستاییان آب شهر ایران از بی‌آبی بلند است و مسئولان امر باید تدبیری مناسب در این حوزه بیندیشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام آیت‌الله نعمتی شامگاه سه‌شنبه در جریان بازدید از چند طرح سرمایه‌گذاری گردشگری که به همراه سرمایه‌گذاران در نیر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهم گردشگری در حال احداث نیر مجتمع گردشگری در قالب آب‌درمانی مدرن است که با گذشت سال‌های طولانی و پیشرفت ۹۰ درصد هنوز در بهره‌برداری و تکمیل آن با کمبود اعتبارات و منابع روبه‌رو هستیم.

وی تصریح کرد: اگر مجتمع‌های آب‌درمانی نیر راه‌اندازی شود، به جای سرعین، بسیاری از گردشگران در نیر اقامت کرده و از آب‌های درمانی پرخاصیت آن استفاده می‌کنند.

امام جمعه شهرستان نیر گفت: نیر تنها شهرستانی است که در ایام کرونا نه تنها ضرر نکرد بلکه بیشترین تردد و ورودی مسافران را شاهد بودیم و از همین رو بسیاری از سرمایه‌گذاران آمادگی دارند تا در این شهرستان با فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب و همراهی مدیران طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی را اجرایی و عملیاتی کنند.

حجت‌الاسلام نعمتی افزود: قینرجه نیر با داشتن حرارت بسیار بالا از مجموعه‌های آب‌درمانی پرخاصیتی است که امکان جذب مسافران و گردشگران بیشماری را دارد.

وی وجود غار گلستان و مناطق تاریخی متعدد نظیر قلعه بوینی یوغون را در نیر از دیگر قابلیت‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: نیر را باید شهر جشنواره‌ها معرفی کنیم چرا که جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی و جشنواره عسل در آن برگزار شده و امکان برگزاری جشنواره ماهیگیری با قلاب در سد سرخاب و جشنواره‌های متعدد دیگر نیز فراهم است.

حجت‌الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ۱۸ کارخانه آب معدنی در شهرک صنعتی آب این شهرستان راه‌اندازی شده و یا در مرحله افتتاح است و در کنار آن بهترین آبگرم ایران سقزچی در نیر واقع شده که در درمان بسیاری از بیماری‌ها مؤثر است.

وی وجود ۲۳ چشمه آبگرم را در این شهرستان نظیر سقزچی، قره شیران، ایلانجیق یادآور شد و بیان کرد: ۲ غار گلستان و اباذر نیز فضای گردشگری متفاوتی را در نیر فراهم کرده و از ظرفیت کاروانسرای شاه عباسی می‌توان برای مرکز رصد بارش شهاب سنگ استفاده کرد.

حجت‌الاسلام نعمتی به توسعه صنایع خرد و خانگی به ویژه در حوزه پوشاک و قالیبافی اشاره کرد و ادامه داد: این شهرستان در دوخت چرم در دنیا معروف است و امکان راه‌اندازی کارگاه‌های متعدد تولیدی در این حوزه وجود دارد.

حجت‌الاسلام نعمتی از مدیریت آب و فاضلاب استان خواست تا در تأمین آب مورد نیاز مجتمع‌های آب‌درمانی و مکان‌های گردشگری این شهرستان اقدامات جدی‌تری را انجام داده و مدیریت آب و فاضلاب شهرستان را مکلف به پاسخگویی در این زمینه بدانند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه نیر به آب شهر ایران معروف است اما روستاهای آن فاقد آب شرب هستند و این جای تأمل و تعجب دارد.

وی احداث شهرک دامپروری و راه‌اندازی بندر خشک در نیر را با توجه به ظرفیت‌های ممتاز این شهرستان یادآور شد و افزود: محور نیر، آرموداغ به سمت میانه از محورهای گردشگری مناسبی است که در صورت تکمیل و راه‌اندازی می‌تواند مسیر تردد گردشگران را نیز فراهم کند.

امام جمعه شهرستان نیر بیان کرد: در این شهرستان باید از سرمایه‌گذاران بومی حمایت شده و با تعصبی که مردم این منطقه به سرمایه‌گذاران بومی دارند، شاهد به سرانجام رساندن طرح‌های متعدد در این حوزه باشیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا