شهرستان ها

اهتمام به زیارت و اشک دو توصیه مهم امام باقر(ع) به شیعیان

بندرعباس- یک کارشناس مذهبی گفت: امام باقر علیه السلام برای عاقبت بخیری شیعیان توصیه‌هایی دارند که اهتمام بر زیارت و گریه بر مصائب امام حسین علیه‌السلام جزو مهم‌ترین آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلال موسویان پنجشنبه شب در مراسم عزاداری شب شهادت امام باقر علیه السلام در هیأت باقریون بندرعباس، ضمن تسلیت شهادت امام باقر علیه السلام اظهار کرد: امام پنجم برای عاقبت بخیری شیعیان توصیه‌های اکیدی دارند که عمل به آن‌ها می‌تواند ما را به رستگاری برساند؛ همه ائمه (ع) تلاش کرده‌اند تا قدر و قیمت ولایت را به ما معرفی کنند از این طبق بیانات امام باقر علیه السلام برای اینکه در زمره اهل ولایت باشیم باید نسبت به زیارت مراقبت داشته باشیم و به آن اهتمام داشته باشیم.

وی افزود: مبنای تفکر، اعتقاد، عظمت و احیای شیعه با زیارت گره خورده است روایاتی از امام باقر علیه السلام وجود دارد که ایشان فرموده‌اند اگر می‌خواهید عاقبت به خیر شوید به امر زیارت بپردازید از این رو توصیه می‌کنیم مردم بر زیارت اهل بیت (ع) مداومت داشته باشند و حتی الامکان یکی از زیارات جامعه کبیره، زیارت عاشورا یا زیارت امین الله را بخوانند.

حجت الاسلام والمسلمین موسویان تاکید کرد: بالاترین زیارت، زیارت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام است و روایتی از امام باقر علیه السلام داریم که فرموده‌اند زیارت امام حسین علیه‌السلام از زیارت امام حاضر نیز بالاتر است.

وی ادامه داد: امام باقر علیه السلام فرمود: اگر قلبتان متمایل به امام حسین علیه‌السلام شود، امام حسین علیه‌السلام ولی شما خواهد شد از این رو به پدر و مادرها همواره توصیه کرده‌ایم که اگر نگران عاقبت فرزندان خود هستند، فرزندان خود را به زیارت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام در کربلا ببرند.

این خطیب مکتب اهل بیت علیهم السلام تاکید کرد: زیارت باعث تقویت ولایت است و اگر شما ولایت‌تان درست شد می‌توانید در مقابل دشمن و استکبار بایستید.

حجت الاسلام موسویان ادامه داد: نکته دیگری که در مذهب تشیع بسیار مورد تاکید واقع شده است بحث گریه بر مصائب اهل بیت عصمت و طهارت است و از آثار این گریه احیای باطن و احیای قلب است بر همین اساس است که عاشورا روز به روز زنده‌تر می‌شود.

وی عنوان‌کرد: زمانی که امام زمان (عج) ظهور کنند اولین سخنی که بر زبان می‌آورند برگرفته از روضه است و خود را فرزند کسی معرفی می‌کنند که با لب تشنه به شهادت رسیدند لذا یکی از ابزارهای امام زمان (عج) برای اصلاح جهان استفاده از ابزار گریه است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا