شهرستان ها

ایجاد مشارکت حداکثری در اولویت سرگروه‌های صالحین قرار بگیرد

همدان _ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: بصیرت‌افزایی و ایجاد مشارکت حداکثری، مسئله‌ای است که باید از اولویت‌های سرگروه‌های صالحین قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی در اولین جلسه سرگروه‌های صالحین استان همدان با تاکید بر اهمیت مسئله انتخابات و حضور پر شور مردم در آن، اظهار کرد: مسئله انتخابات، بصیرت افزایی و ایجاد مشارکت حداکثری، مسئله‌ای است که باید از اولویت‌های سرگروه‌های صالحین قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تقویت انسجام شبکه تربیتی، تبیین گفتمان امام (ره) و تبیین اهمیت جایگاه و حدود وظایف رئیس جمهور مسائلی است که باید در جامعه بیان شود و مردم از آن آگاه شوند، گفت: انتخابات ریاست جمهوری، تنها انتخاب یک نفر نیست، بلکه با تغییر رئیس قوه مجریه چندین هزار مسئول و مدیر در سراسر کشور در معرض تغییر قرار می‌گیرند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد بودجه کشور در اختیار دولت است، مطرح کرد: به معنای واقعی کلمه، قوه مجریه اهمیت زیادی در مدیریت کشور دارد و مردم باید با مفاد و وظایف آن آَشنا شوند.

وی با تاکید بر اینکه در کنار انتخابات ریاست جمهوری نباید از انتخابات شورا نیز غافل شد، اظهار داشت: از آنجایی که در شورای های شهر و روستا رانت‌های اقتصادی وجود دارد، بنابراین در این عرصه اصلح کسی است که دارای سلامت اقتصادی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: ائمه جمعه در مراجعات و برخوردهای خود به خوبی می‌دانند که یکی از نهادهای مؤثر در بحث رضایتمندی مردم، عملکرد شهرداری‌ها و شورای شهر است.

وی با گلایه از وضعیت اقتصادی موجود، تصریح کرد: متأسفانه مشکلات معیشتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، فضای یاس و نا امیدی را در جامعه ایجاد کرده است و لذا روحانیت برای رفع این مشکل و ایجاد امید در بین مردم وظیفه مهمی را بر دوش دارند.

شعبانی به تبیین آثار و برکات حضور حداکثری در انتخابات پرداخت و گفت: حضور پرشمار مردم در انتخابات، سرمایه اجتماعی برای دولت آینده خصوصاً در عرصه بین‌الملل ایجاد خواهد کرد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت روحانیون مستقر و طرح هجرتی، اظهار کرد: در بحث تبلیغ چهره به چهره روحانیت نقش بسیار حساسی بر عهده دارند و البته در کنار روحانیون و طلاب باید از ظرفیت و توان بزرگان محلات و افراد اثر گذار نیز استفاده کرد.

امام جمعه همدان با تقدیر از برنامه ریزی سپاه در حلقات صالحین و پایگاه‌های بسیج، عنوان کرد: کمترین اثر حضور در انتخابات ناامیدی دشمنان است، بنابراین با حضور پرشور خود در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر اجازه نخواهیم داد آنهایی که با شهادت سردار سلیمانی دلشان پر از شعف شد، یک بار دیگر احساس شادی کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا