شهرستان ها

بانوان باید در مسائل فرهنگی و اجتماعی سرآمد باشند

زنجان-استاندار زنجان گفت: بانوان می توانند در مسائل فرهنگی و اجتماعی سرآمد باشند و باید نقش تاثیرگذار در توسعه بخش های مختلف داشته باشند.

به گزاشر خبرنگار مهر، محسن افشارچی عصر یکشنبه در نخستین کنگره بانوان تاثیرگذار استان زنجان، با اشاره به اینکه اسلام همواره از خانواده به عنوان مامنی برای رسیدن به آرامش یاد کرده است، گفت: اگر با دقت به تعریفی که اسلام از خانواده دارد، توجه داشته باشیم، خواهیم دید که این تعریف با آن چیزی که جوامع غربی از آن یاد می‌کنند، کاملاً متفاوت است.

وی با یادآوری اینکه در جوامع غربی، صرفاً زن و مرد را به خاطر مسائل جسمی به هم ارتباط می‌دهند، اظهار کرد: امروز یکی از مسائلی که باید به صورت جدی از آن دفاع کنیم، موضوع حجاب است؛ چرا که دشمن تلاش می‌کند تا حجاب را زیر سئوال ببرد، این در حالی است که ما می‌توانیم ثابت کنیم که با داشت حجاب می‌توانیم به آرامش رسیده و جایگاه ارزنده‌ای نیز در مسائل فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم.

استاندار زنجان در ادامه از اقداماتی که بانوان جهادگر انجام می‌دهند، مصداق بارز کلمه طیبه در قرآن یاد کرد و افزود: در قرآن کریم به صراحت به موضوع طیبه اشاره شده و معتقدیم امروز اقداماتی که بانوان تاثیرگذار در عرصه جهاد تبیین انجام می‌دهند، مصداق بارز کلمه طیبه است.

افشارچی تاکید کرد: بانوان می توانند در مسائل فرهنگی و اجتماعی سرآمد باشند و نقش تاثیرگذار در توسعه بخش های مختلف داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اگر به دنبال انجام کار ریشه‌دار و ماندگار هستیم، باید در اموری که انجام می‌دهیم، اقدامات‌مان درست و پاک باشد، خاطرنشان کرد: یکی از نکات ارزشمند اقداماتی که بانوان تاثیرگذار انجام می‌دهند، این است که بدون ارتباط داشتن با بدنه دولت، نهضتی ایجاد کرده و اقدامات ارزشمند خود را در جامعه ساری و جاری می‌سازند.

علیرضا فیروزفر، شهرداری زنجان نیز در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه یکی از انتظارات امروز ما این است که بتوان از ظرفیت و ایده‌هایی که بانوان تاثیرگذار در بخش‌های مختلف دارند، در امور شهری نیز از آن بهره‌مند شد، ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، انتظار می‌رود برگزاری چنین جلساتی تداوم داشته و خیر و برکات زیادی برای زنجان به همراه داشته باشد.

سیده فائزه موسوی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان نیز با بیان اینکه یکی از ثمرات ارزشمند انقلاب اسلامی این بود که به زنان جایگاه والایی اعطا کرد، افزود: امروز زنان ما فارغ از قرار گرفتن در زیر سایه مردان در جامعه حضور پیدا می‌کنند و این می‌تواند گامی بلند برای ارزشمند جلوه دادن عملکرد بانوان در جامعه باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا