شهرستان ها

بیش از ۳۰۰ هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری زیر کشت گل محمدی

شهرکرد-رییس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۵۰ هکتار در استان زیر کشت گل محمدی است و به واسطه شرایط استان کیفیت گل محمدی این استان از سایر استان‌ها بالاتر است.

به گزارش خبرنگار مهر،، حسین برزگر پیش از ظهر پنجشنبه در اولین جشنواره گل و گلاب و آئین شکرگزاری برداشت گل محمدی اظهار کرد: امروز فرخشهر به‌عنوان اولین میزبان جشنواره گل و گلاب است.
وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع آب، گل محمدی با نیاز آبی پایین توجیه اقتصادی خوبی دارد.
وی تصریح کرد: ۳۵۰ هکتار در چهارمحال و بختیاری زیر کشت گل محمدی است و به واسطه شرایط استان کیفیت گل محمدی این استان از سایر استان‌ها بالاتر است و از طرفی گل چهارمحال و بختیاری زمانی که گل کاشان تمام می‌شود وارد بازار می‌شود و استمرار صنعت گلستان را به همراه دارد.
رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از وجود ۱۵ کارگاه تولیدی عرقیات و گلاب در این استان خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد ۹ کارگاه مربوط به جهاد کشاورزی است و پنج مورد آن غیر فعال است.
برزگر افزود: امسال برخی از مزرعه‌ها برداشت گل را به دلیل هزینه‌های کارگری انجام نداده‌اند و متأسفانه در بحث گل، شرایط گل و بلبل نیست.
وی تاکید کرد: نبود کارگر چالشی است که قرار نیست آن را صرفاً دولت حل کند، در بحث گل محمدی دست هر کسی که می‌تواند در حوزه فناوری، نیروی کارگری و دانش کمک‌کننده باشد، می‌فشاریم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا