شهرستان ها

تاسیسات زیربنایی شهرستان گناوه بازسازی و تجهیز شود

گناوه- فرماندار گناوه گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل پاییز و آستانه زمستان ممکن است که حتی یک بارش نیز خساراتی زیادی به همراه داشته باشد لذا بازسازی و تجهیز تأسیسات زیربنایی ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مهرجو صبح سه‌شنبه در نشست بررسی اعتبار خسارات زلزله شهرستان گناوه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر اظهار داشت: سیل آذرماه ۹۹ و زلزله فروردین ۱۴۰۰ دو حادثه غیرمترقبه سطح شهرستان بود که خساراتی به زیرساخت‌ها و منازل مسکونی مردم شهرستان وارد کرد.

فرماندار گناوه افزود: به لحاظ اضطرار شرایط با همکاری همه دستگاه‌های مربوط در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به برقراری خدمات زیربنایی آب و برق و گاز با همکاری دستگاه‌ها مرتبط به خصوص شرکت توزیع برق شهرستان گناوه اقدام شد و با استفاده از ظرفیت‌های موجود کمتر از ۲۴ ساعت خدمات زیربنایی برقرار شد.

وی گفت: در سیل آذرماه ۹۹ برآورد خسارات به تفکیک در دو حوزه جداگانه خسارات زیربنایی عمومی و منازل مسکونی مردمی به استان جهت اقدام ارسال شد.

مهرجو ادامه داد: در جریان زلزله فروردین ماه سال جاری نیز روستاهای بخش مرکزی و تعدادی از روستاهای بخش ریگ خساراتی به خانه‌های مردم و تأسیسات زیربنایی از جمله آب، برق و مدارس وارد شد.

وی گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل پاییز و آستانه زمستان و فصل بارش باران ممکن است که حتی یک بارش نیز خساراتی زیادی به همراه داشته باشد لذا بازسازی و تجهیز تأسیسات زیربنایی ضروری است.

فرماندار گناوه گفت: از جمله خسارات وارده در شهرستان به پل مسیر کمربندی گناوه واقع در محدوده مرقد سیدرضا است که نیاز فوری به بازسازی دارد.

وی تصریح کرد: بازسازی این پل با توجه به بار سنگین ترافیکی و تردد ماشین‌های سنگین از روی آن و با توجه به خساراتی که به آن وارد شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است و علیرغم حجم بالای تردد و اهمیت آن تاکنون اقدام اساسی صورت نگرفته است.

وی گفت: پل کمربندی سید رضا، تأسیسات آب و فاضلاب شهری و روستایی، راه‌ها و و تأسیسات برق شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد و خسارات این بخش‌ها هر چه زودتر جبران شود.

مهرجو یادآور شد: در زمینه واحدهای مسکونی نیز عمده کسانی که دچار خسارت شده‌اند افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و در روستاها بوده است که نیاز به حمایت دارند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا